شناسهٔ خبر: 54984280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ارشاد اردبیل:

جشنواره تئاتر خیابانی «اویان» در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره تئاتر خیابانی «اویان» با محوریت آسیب های اجتماعی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در اردبیل برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بحرالعلومی عصر پنجشنبه در مراسم آئین رونمایی از پوستر جشنواره استانی تئاتر خیابانی «اویان» اظهار کرد: جشنواره تئاتر خیابانی استان اردبیل با عنوان اویان و با محوریت آسیب‌های اجتماعی در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با اهداف امید و نشاط آفرینی، تقویت بنیان خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، مراحل بازخوانی و بازبینی را پشت سر گذاشته و آثار راه یافته به مرحله نهایی مشخص شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: جشنواره استانی تئاتر خیابانی «اویان» با همت مؤسسه فرهنگی و هنری فریاد کیمیای هنر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل برگزار می‌شود.

بحرالعلومی ادامه داد: ۱۹ طرح و متن نمایشی از شهرستان‌های گرمی، خلخال، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، پارس آباد و اردبیل به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که پس از مرحله بازخوانی و بازبینی ۷ اثر به مرحله نهایی و رقابتی این جشنواره راه یافتند.

وی افزود: «گمشده» نوشته و کارگردانی حسن ملکی از اردبیل، «ترسه یول» نوشته و کارگردانی شیرزاد عسگری از خلخال، «اندر احوالات تخم مرغ و خانواده اش» نوشته سلمان شفیعی از خلخال و محمد رزمی از پارس آباد، «نوشدارو قبل از مرگ سهراب» نوشته مهدی صالح‌یار و کارگردانی یاشار هاشمی از پارس آباد، «ساز بی ساز» نوشته و کارگردانی کاظم جهانگیرزاده از مشگین‌شهر، «سوسموش لاله» نوشته و کارگردانی بهمن محیطی از خلخال، «من نمی‌خواهم آدم خوبی باشم» نوشته مجید حاتمی و کارگردانی سینا نوروزی از اردبیل جزو آثار راه یافته هستند.

نظر شما