شناسهٔ خبر: 54984242 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

دستور فرانسه به شهروندانش برای عدم سفر به ایران
وزارت خارجه فرانسه بخش توصیه‌های مسافرتی خود را به روز کرده و از شهروندان خود از جمله شهروندان با تابعیت مضاعف ایرانی خواسته از سفر به ایران خودداری کنند. فرانسه در این هشدار گفته است «سفر به ایران به هر دلیلی که باشد رسما توصیه نمی‌شود.»وب سایت وزارت خارجه فرانسه همه شهرهای ایران را در نقشه هایی که مربوط به توصیه و هشدارهای دولتی برای مسافرت است به رنگ قرمز درآورده و اعلام کرده در صورت سفر شهروندان فرانسوی به ایران خطر زیاد «دستگیری و بازداشت خودسرانه و محاکمه ناعادلانه»، آنها را تهدید می‌کند.در این توصیه نامه، بر خودداری سفر اتباع دوتابعیتی به ایران تاکید و گفته شده خطرات یاد شده افرادی که فقط با هدف گردشگری به ایران می‌روند را هم تهدید می‌کند.ساعاتی پیش از این صدور این هشدار مسافرتی، رسانه‌های ایران گزارش داده بودند که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران با با کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه تماس تلفنی داشته است.

تیراندازی مرگبار در رژه روز استقلال آمریکا
روزنامه «شیکاگو سان تایمز» نیز گزارش داد که ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه به وقت محلی چند تن مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و مجروح شدند. پلیس هایلند پارک با تکذیب خبر تیراندازی مدعی شد که تنها «یک حادثه» در منطقه رخ داده است. پارک هایلند در ۲۹ مایلی شمال شیکاگو قرار دارد.این روزنامه آمریکایی در گزارش خود نوشت، چندین شاهد گفتند که صدای شلیک چندین تیر را شنیده‌اند. یکی از شاهدان گفت که او بیش از ۲۰ گلوله را شمرده است.«مایلز زارمسکی» یکی از ساکنان هایلند پارک، گفت: «من صدای ۲۰ تا ۲۵ شلیک را شنیدم که پشت سرهم بودند. بنابراین تیراندازی نمی‌توانست فقط یک تفنگ یا یک تفنگ ساچمه‌ای باشد.زارمسکی گفت که پس از تیراندازی در خیابان مرکزی در اطراف خیابان دوم در مرکز شهر هایلند پارک، او افرادی را در آن منطقه دید که مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

امیرعبداللهیان به وزیر خارجه عمان: مذاکرات سازنده را منوط به جدیت آمریکا می دانیم
 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان در خصوص برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از جمله آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام، تلفنی گفتگو و تبادل نظر کرد.دکتر امیرعبداللهیان مذاکرات سازنده را منوط به جدیت، داشتن ابتکار و انعطاف پذیری در طرف آمریکایی دانست.وزیر امور خارجه کشورمان بر جدی بودن جمهوری اسلامی ایران برای حصول توافقی پایدار و قوی تاکید کرد.

آمریکا می‌گوید نتوانسته درباره قتل شیرین ابوعاقله به نتیجه قطعی برسد
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد گلوله‌ای که شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار فلسطینی-آمریکایی الجزیره را کشته، به قدری آسیب دیده که نمی‌توان با قطعیت درباره نقطه شلیک آن اظهار نظر کرد. با وجود این وزارت خارجه آمریکا گفته است که احتمالا شلیک گلوله از موضع سربازان اسرائیلی، باعث مرگ شیرین ابوعاقله شده است، هرچند افزوده دلیلی وجود ندارد که نشان دهد این شلیک به قصد کشتن او صورت گرفته است.

داعش مسئولیت حمله به نیروهای طالبان در هرات را پذیرفت
شاخه خراسان گروه ترویستی داعش با انتشار ویدئویی از حمله به اتوبوس حامل نیروهای طالبان در شهر هرات، مسئولیت آن را پذیرفت.منابع خبری می‌گویند که این خودرو حامل نیروهای سپاه 207 فاروق بوده و در نتیجه تیراندازی 2 نیروی طالبان کشته و حدود 20 تن دیگر نیز زخمی شدند.«محمود شاه رسولی» سخنگوی فرماندهی پلیس هرات نیز با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که پس از این حمله، افراد این گروه وارد اقدام شده و توانستند که یکی از مهاجمان را از پا درآورند.بر اساس اطلاعات مقام‌های طالبان، مهاجمان سه نفر بودند که دو نفر دیگر آنان پس از تیراندازی از محل فرار کردند.

سفر نخست‌وزیر اسرائیل به فرانسه برای درخواست اعمال فشار بیشتر به ایران
«یائیر لاپید»، نخست‌وزیر دولت پیش‌بُرد امور اسرائیل دیروز سه‌شنبه برای دیدار با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهوری فرانسه راهی پاریس شد. به گفته منابع آگاه لاپید در این سفر اعلام خواهد کرد که توافق هسته‌ای در مقطع کنونی امری اشتباه خواهد بود. تل آویو مخالف توافق هسته‌ای نیست اما این توافق باید برای زمان طولانی تر و کارساز باشد، لاپید همچنین خواهان تشدید فشارهای سیاسی و اقتصادی بر ایران خواهد شد. منابع آگاه در رژیم صهیونیستی به رادیو اسرائیل گفتند: لاپید در این سفر خطاب به مکرون مدعی اطلاعات امنیتی خواهد شد که تاکید دارد چگونه «حزب‌الله ثبات و سلامت اراضی لبنان را تهدید می‌کند» و همچنین از طرف فرانسوی خواهد خواست تا بر لبنان برای اتمام مذاکرات درباره ترسیم مرزهای دریایی اعمال فشار کند.

 

 

نظر شما