شناسهٔ خبر: 54981547 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه مشهد:

علت انحراف از مسیر حق، عدم شناخت ولایت است

امام جمعه مشهد گفت: اختلافاتی که در صدر اسلام باعث تشکیل برخی فرقه‌ها شد به دلیل عدم معرفت نسبت به مقام امامت و ولایت بود.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید احمد علم الهدی گفت: اختلافاتی که در صدر اسلام بین شیعه ایجاد و باعث تشکیل برخی فرقه‌ها شد به دلیل عدم معرفت نسبت به مقام امامت و ولایت ناشناسی بود و امروز هم اگر انحرافی در جریان‌های سیاسی یا افراد مشاهده می‌کنیم به دلیل هم موضوع است.

او گفت: ولایت شناسی یعنی وقتی کسی، ولی امر شد، خط، راه و مسیر او در هر جریانی مسیر بر حق است و اگر کسی تخطی کند دچار انحراف می‌شود از این رو باید معرفت شناسی و امام شناسی ما کمال پیدا کند.

امام جمعه مشهد گفت: آن حضرت انقلاب فرهنگی را بر انقلاب سیاسی ترجیح داد، زیرا در زمان آن حضرت کار به جایی رسیده بود که مردم پرورش انسان در سایه دین را فراموش کرده بودند و اسلام را دین قدرت می‌دیدند که به دنبال تشکیل امپراتوری عرب در کنار امپراتوری ایران و روم است.

علم الهدی گفت: امام باقر (ع) بساط علم را پهن کرد و مبانی علمی و توحیدی را برای علما و اندیشمندان و مردم باز کرد و مردم فهمیدند که اسلام دین قدرت نیست و آمده تا جامعه انسانی را با مدیریت ولایی وابسته به خدا اداره کند و همین روشنگری امام باقر (ع) باعث شد مردم آگاه شوند که بنی امیه یک حکومت انحرافی و ناحق است.

نظر شما