شناسهٔ خبر: 54979806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

زندگی غمبار کودکان کار پشت چراغ قرمز های شهر؛

بهزستی کهگیلویه وبویراحمد اصل ۲۱ و۲۹قانون اساسی را فراموش نکند

سازمان بهزیستی براساس اصل های۲۹و۲۱قانون اساسی موظف به حمایت از کودکان کار خیابانی می باشد ، کودکانی که آینده و زندگی غمبار آنها پشت چراغ های قرمز شهر تعیین می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس کودکان کار فرشته های کوچکی هستند که کودکی‌شان را پشت چراغ های قرمز کوچه پس کوچه های شهر دفن کرده و همه توانشان را با ثانیه شمار تایمر این چراغ ها گره زده تا از کوکی گرما، سرما و ترحم سرنشین های خودروهای متوقف شده را تجربه کنند.

شهر یاسوج چند سالی می شود که خیابان هایش با پدیده کودکان کار و اسپند به دست آشنا شده، کودکانی که فقر آنها را وادار کرده تا نان آور خانواده باشند و رنج بدو بدو ها برای رسیدن به لقمه ای نان پشت چراغ های قرمز در صورتشان نمایان است.

کودکان کار پشت چراغ قرمز خیابان ها شاید تنها افرادی باشند که دوست ندارند هرگز این چراغ ها سبز شوند چرا که عبور آرام خودروها از کنارشان یعنی پر کشیدن لقمه ای نان، نانی که باید در طرح دوستار کودک سازمان بهزیستی و ساماندهی این معصومین آن را جستجو کرد.

شکی نیست که افزایش فقر باعث رشد آمار کودکان کار در شهر یاسوج شده، و حذف این کودکان از خیابان امکان ناپذیر است، اما براستی متولی این کوکان یعنی سازمان بهزیستی چگونه برای حمایت از آنها آستین هایش را بالا زده و آیا در کهگیلویه و بویراحمد از این افراد حمایت می شود؟

تاکنون هیچ آمار دقیقی از کودکان کار در شهر یاسوج اعلام نشده است، چراکه فعالیت آنها قانونی نیست که بتوان سرشماری کرد و البته بنظر می رسد سازمان بهزیستی در رابطه با ساماندهی و حمایت از این کودکان ناکام مانده است.

سازمان بهزیستی براساس  اصل های۲۹و۲۱قانون اساسی موظف به حمایت از کودکان کار خیابانی می باشد.

براساس آیین نامه ای در سال ۱۳۸۴ از سوی هیات وزیران تصویب شده سازمان بهزیستی در کنار ۱۰ دستگاه موظف به ارائه خدمات به کودکان کار خیابانی است.

تلاش می کنیم در روز های آینده در این رابطه گفتگویی با مدیران ارشد سازمان بهزیستی در کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما