شناسهٔ خبر: 54979250 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

هدف از برگزاری رویداد ایران اسکوکواکس ایجاد تعاملات اقتصادی است

طراح و بنیانگدار رویداد زنجیره ای ایران اسکوکواکس هدف از برگزاری رویداد بین المللی ایران اسکوکواکس را ایجاد تعامل اقتصادی مناسب با شرکت های خصوصی و صاحبان صنایع در کشورهای مختلف بیان کرد و گفت: با برگزاری این رویداد اهدافی همچون ایجاد بانک بین المللی مشترک و شبکه ارتباط مالی بین المللی، ایجاد سازمان های مشترک بین اعضا و شبکه مجازی دانشگاه های ۲۶ عضو با محوریت توسعه و گسترش زبان فارسی مدنظر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، اسماعیل شجاع درباره ماهیت و نحوه شکل گیری رویداد بین المللی ایران اسکوکواکس گفت: اولین رویداد ایران اسکوکواکس ۲۷ تا ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱ در تهران برگزار می شود و بعد از آن، رویداد در ۲۶ کشور عضو دیگر تکرار می شود و به تناسب اسامی کشور ها نام این رویداد تغییر می کند.

شجاع هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد تعامل اقتصادی مناسب با شرکت های خصوصی و صاحبان صنایع در ۲۶ کشور عضو معرفی کرد و ادامه داد: ما برای صنعت و اقتصاد کشور دغدغه مند هستیم و امیدواریم اقدامی موثر در حوزه اقتصادی داشته باشیم.

طراح و بنیانگدار رویداد زنجیره ای ایران اسکوکواکس در توضیح علت نام گذاری این رویداد گفت: ایران اسکوکواکس یک اسم برگرفته از کلمات سازمان های متعددی مثل سازمان همکاری شانگهای، سازمان اقتصادی اکو و همسایگان جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم است.

شجاع با بیان اینکه ایران اسکوکواکس مبتنی بر رویکرد اقتصادی ایران در دولت سیزدهم است افزود: تاکنون ۲۶ کشور عضو این رویداد هستند که احتمالا همکاری با سازمان بریکس را هم اضافه می کنیم که به ۲۸ کشور افزایش پیدا خواهیم کرد. البته این تعداد عضو با محوریت ایران است و ممکن است وقتی به کشوری  دیگر برویم تعداد همسایگان این کشور بیشتر از ایران باشد و یا آنها در سازمان های دیگری عضویت داشته باشند و آن کشورها هم به این رویداد ملحق شوند.

 طراح و بنیانگدار رویداد زنجیره ای ایران اسکوکواکس در ادامه درباره اهداف برگزاری این رویداد توضیح داد: ایجاد بانک بین المللی مشترک، ایجاد یک شبکه ارتباط مالی بین المللی بین ۲۶ تا ۵۰ کشور، ایجاد سازمان های مشترک بین اعضا مثل اتاق بازرگانی های مشترک بین ۲۶ کشور، ایجاد شبکه مجازی دانشگاه های ۲۶ عضو با محوریت توسعه و گسترش زبان فارسی از جمله اهداف فرهنگی ما در کنار هدف اقتصادی شکل گیری این رویداد است، برای این کار هم پلتفرم هایی طراحی شده است.

شجاع با تاکید بر اینکه در کنار فعالیت های اقتصادی به دنبال مباحث فرهنگی با تمرکز بر ایران هستیم، ادامه داد: محوریت حضور کشورها در این رویداد، عضویت کشورهای مختلف در در سازمان های متعدد منطقه ای است لذا این رویداد وابسته به سازمان شانگهای و یا اکو نیست بلکه یک بخش خصوصی با ابتکار عمل و طراحی دانش بنیان با حمایت بخش های دولتی هستیم.

 طراح و بنیانگدار رویداد زنجیره ای ایران اسکوکواکس درباره تاثیر برگزاری این رویداد در رونق اقتصادی کشور نیز توضیح داد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، می توان انتظار داشت با برگزاری این رویداد توسعه صادرات ۱۰ تا ۴۰ درصد رونق گیرد.

وی تاکید کرد که دعوت شرکت ها و کشورها به این رویداد هدفمند است و آنها می توانند در بحث تامین مواد اولیه و تکنولوژی به کشور ما کمک کنند لذا تعاملاتی‌ با کشورهای مختلف همچون روسیه، عراق، هند، چین، ترکمنستان و تاجیکستان داشتیم. خیلی از شرکت های خصوصی کشورهای مختلف هم برای حضور در این رویداد استقبال کرده اند.

شجاع در پایان گفت که باید تلاش شود همه در هر جایی هستیم وظیفه مان را درست انجام دهیم.

انتهای پیام

نظر شما