شناسهٔ خبر: 54979124 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

برای حل مشکل اجاره بها تدابیر استانی اتخاذ شود

محمدبیگی گفت: در بحث اجاره بها از استاندار محترم می خواهیم برای اقشار کم درآمد و کسانی که اجاره نشین بوده و صاحب مسکن نیستند، تدابیر استانی اتخاذ شده و اقداماتی را داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در جلسه شورای اداری که امروز (پنجشنبه ۱۶ تیر) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: آنچه امروز برای آن دور هم جمع شدیم، بحث رزمایش خدمت است و قوای مقننه، مجریه و قضائیه در کنار ساختارهایی که دارند، باید در یک هدف همدلانه برای خدمت به مردم و خروج مردم از مشکلات شان تلاش کنند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز وقت سیاسی بازی و سیاسی کاری ها گذشته و لباس خدمت را باید پوشیده و با هم فعالیت کنیم و امروز مردم از ما ناخدمتی را نمی توانند بپذیرند و توجیه این است قوای سه گانه با هم همسو هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به گرانی ها عنوان کرد: با وجود اقدامات مختلف در حوزه تنظیم بازار، هنوز فاصله داریم با اتفاقاتی که باید در حوزه تنظیم بازار رخ دهد و موفق به مهار تورم، گرانی و جلب رضایت مردمی در این حوزه نشدیم؛ وزرات جهاد با وجود کمبود نیروی انسانی بحث تنظیم بازار را انجام می دهد و باید فعالیت های جدیدی ترتیب داده شود که وزارت جهاد از دیگر مسئولیت های خود بازنماند و تشکیل پلیس امنیت اقتصادی می تواند موثر باشد.

 

محمدبیگی تصریح کرد: مردم امروز در بحث سفره، تأمین مسکن و اجاره بهای سنگین چالش دارند و در بحث اجاره بها از استاندار محترم می خواهیم برای اقشار کم درآمد و کسانی که اجاره نشین بوده و صاحب مسکن نیستند، تدابیر استانی اتخاذ شده و اقداماتی را داشته باشیم.

 

وی تأکید کرد: نکته دیگر انسجام بین قوا است و لازم است جلسات مسئولان قوا مانند قبل با حضور مدیران و سران قوا در استان ادامه یابد و جلسات هم افزایی برای حل مشکلات مردم ویژه برگزار شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه همکاری با ارگان های عمومی غیردولتی و ارگان های خصوصی به خصوص شهرداری ها و دهیاری ها، استاندار محترم به عنوان مدیر عالی دولت در استان با نگرش پدرانه مسائل را جمع کرده و طوری نشود بعضی پروژه ها زمین ماند.

 

وی گفت: نکته دیگر در خصوص سرکشی به حوزه های انتخابیه است، ما سفرهایی که می رویم برای خدمت به مردم و حل مشکلات آنهاست و انتظار است مدیران کل و فرمانداران حضور داشته باشند.

 

محمدبیگی با اشاره به نقش مدیران استانی در ارتقا بودجه استان خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم پروژه های ملی تعریف کنیم این امر سطح بودجه را بالا می برد، باید پروژه تعریف کرده و از تهران بودجه گرفته و هماهنگی داشته باشیم، مدیران باید با حضور در وزارتخانه ها بودجه بخواهند و پروژه تعریف کنند و در رفع مشکلات مردم کوتاه نیایند و این کار می تواند در جذب بودجه موثر باشد.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به اختصاص بودجه فرهنگی و قرآنی یادآور شد: اگر بودجه قرآنی، فرهنگی و اجتماعی دیده نشود و برای سالم سازی محیط و نسل ها به لحاظ سلامت جسمی، روانی، اندیشه ای و دینی بودجه نبینیم و پروژه تعریف نکنیم، آینده ما خوب نخواهد بود و متاسفانه به شدت درگیر معیشت مردم هستیم و غذای روح مردم را فراموش کردیم.

 

پایان پیام/293

نظر شما