شناسهٔ خبر: 54978954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری کاروان غدیر در مناطق محروم/ تجلی وحدت در صله‌رحم شیعه و سنی در ۲ عید قربان و غدیر در گنبدکاووس

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس گفت: در دهه امامت و ولایت حدود ۱۰۰ برنامه در قالب حدود ۲۰ عنوان در این شهرستان برگزار می‌شود که برگزاری «کاروان غدیر» در مناطق محروم یکی از برنامه‌های شاخص است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام احمدرضا کریمی امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به دو عید بزرگ و مهم قربان و غدیر و دهه امامت و ولایت برنامه‌های خوبی برای این ایام در نظر گرفته شده که حدود ۱۰۰ برنامه در قالب ۲۰ برنامه در این ایام برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اطعام غدیر با توزیع ظرف غذا در روز عید غدیر انجام می‌شود که در این اطعام احاد مردم و دستگاه‌های اجرایی مشارکت دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: پخت این اطعام به این شکل است که در روزهای قبل از عید ظروف یکبار مصرف براساس تعداد درخواستی مردم و دستگاه‌های اجرایی توزیع شده و هر شخص و یا اداره‌ای در حد توان خود غذا پخت کرده و این غذاهای نذری را یا خود و یا اداره تبلیغات اسلامی بین نیازمندان با برچسب اطعام غدیر توزیع می‌کند.

احمدی گفت: در سال گذشته تعداد ۷۰ هزار پرس غذای گرم به همین شکل در مناطق محروم شهرستان توزیع شد و بنا داریم این تعداد را امسال به حدود ۱۵۰ هزار پرس افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در این دهه «کاروان غدیر» با محوریت درمانی و پزشکی در مناطق محروم خدمات‌رسانی می‌کنند و بنا داریم در پنج منطقه محروم شهرستان این کاروان را برپا کنیم.

کریمی گفت: کرسی تلاوت قرآن با حضور قاری کشور سیدجواد حسینی، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقات قرآنی، نشست گفتمان غدیر و کارگاه آموزشی سبک زندگی قرآنی، توزیع رایگان نان توسط خبازی‌ها در مناطق محروم از جمله برنامه‌های این دهه است.

* تجلی وحدت در صله‌رحم شیعه و سنی در ۲ عید قربان و غدیر در گنبدکاووس
امام جمعه گنبدکاووس گفت: یکی از خصوصیات رفتاری خوب در ایام عید قربان و غدیر در بین مردم شیعه و سنی شهرستان صله‌رحم و دید و بازدید این اعیاد است.

حجت‌الاسلام محمود ترابی اظهار کرد: حس یگانگی و مهربانی و وحدت  در این ایام در بین مردم تجلی یافته و برادران شیعه در عید قربان به دیدن و عرض تبریک عید به منازل برادران اهل سنت رفته و همین رفتار در عید غدیر از سوی برادران اهل سنت نسبت به برادران شیعه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بهترین عمل در دهه امامت و ولایت و در این دو عید بزرگ همین دید و بازدید و صله‌رحم بوده که یک کار تبلیغی بزرگ خودجوش است.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: بهترین زمان برای اطعام‌دهی در احادیث و روایت در روز عید غدیر بوده و باید این فرهنگ در استان و شهرستان نهادینه شود تا بیشترین نذر و اطعام‌دهی در این روز انجام شود.

انتهای پیام/۲۳۰۷

نظر شما