شناسهٔ خبر: 54963322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نقش مهم پزشکی قانونی در تحقق عدالت/ سخت بودن جذب نیرو در پزشکی قانونی

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر نقش مهم پزشکی قانونی در کمک به قوه قضاییه برای اجرای عدالت افزود: قوه قضاییه برای انجام ماموریت‌های خود در مسیر تحقق عدالت، نیازمند ابزارهایی از جمله تخصص پزشکی قانونی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان که با حضور معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور  برگزار شد، با تاکید بر اهمیت پزشکی قانونی در اجرا و تحقق عدالت اظهار کرد: بر اساس همین اهمیت است که در سند تحول قوه قضاییه به سازمان پزشکی قانونی توجه خاص شده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان بر ضرورت توجه به ایجاد انگیزه در بین کارکنان پزشکی قانونی و همچنین جذب گفت: لازمه انجام وظایف و عمل به رسالت در این سازمان ایجاد انگیزه است.

وی با تاکید بر نقش مهم پزشکی قانونی در کمک به قوه قضاییه برای اجرای عدالت افزود: قوه قضاییه برای انجام ماموریت‌های خود در مسیر تحقق عدالت، نیازمند ابزارهایی از جمله تخصص پزشکی قانونی است.

اظهار نظر کارشناسی پزشکی قانونی در قضاوت فصل‌الخطاب است

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز دراین آئین به اهمیت و جایگاه پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: کارکنان پزشکی قانون در این استان با همه کمبودها و مشکلاتی که هست، در راستای عمل به وظایف خطیر خود به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند. 

ابوالفضل رفیعی با تاکید بر منشاء و منبع بودن پزشکی قانونی در قضاوت و تحقق عدالت تصریح کرد: در واقع اظهار نظر کارشناسی پزشکی قانونی در قضاوت فصل‌الخطاب محسوب می‌شود. 

وی سرعت در رسیدگی و دقت در بررسی‌های پزشکی قانونی را انتظار مردم دانست و ادامه داد: تحقق این مهم نیازمند جذب نیروی متخصص، ایجاد ساختار مناسب و تامین تجهیزات به روز است.

سختی کار در پزشکی قانونی مانع جذب نیرو است

همچنین عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی هم در این آئین با اذعان به سخت بودن جنس کار در پزشکی قانونی گفت: سخت بودن کار در این مجموعه رغبت و انگیزه را برای ورود به آن کم کرده است.

حجت الاسلام مهدی باقری افزود: پزشکی قانونی در واقع در خط مقدم پرونده‌های سخت قوه قضاییه از جمله منازعات قرار دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان تاکید بر تلاش کمیسیون قضایی برای حل مشکلات و موانع سازمان پزشکی قانونی ادامه داد: بین توانمندی و اقتدار قوه قضاییه رابطه مستقیم وجود دارد.

وی تاکید کرد: هر قدر ارکان و بخش‌های قوه قضاییه دارای توانمندی و امکانات و چابکی باشند، اقتدار دستگاه قضاییه افزایش خواهد یافت و هر قدر اقتدار این قوه بیشتر شود، کشور توانمندتر اداره خواهد شد. 

شایان ذکر است، در این آئین بابک غیاثی به عنوان مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان زنجان معرفی و از خدمات دکتر مهرداد ستاره مدیر کل قبلی این دستگاه قدردانی شد.

انتهای پیام/73004

نظر شما