شناسهٔ خبر: 54962593 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

بهرام رضاییان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با «ایران»:

با حساسیت رقبا را انتخاب می‌‌کنیم تا مشکل فیفادی اول پیش نیاید

محمدمحمدی سدهی

حدود 2 ماه تا زمان آغاز فیفادی شهریورماه باقی مانده و مسئولان فدراسیون فوتبال در این مدت در فکر برگزاری بازی‌های تدارکاتی مناسب برای تیم ملی هستند. این در حالی است که برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال در فیفادی اول با انتقاد کارشناسان و بازیکنان و حتی سرمربی تیم ملی همراه بود و در این شرایط مسئولان فدراسیون با وسواس زیاد به دنبال انتخاب رقبای تیم ملی برای برگزاری بازی دوستانه هستند.

صاحب‌خبر -

روزنامه ایران: این در حالی است که فدراسیون فوتبال کماکان از نظر مالی در مضیقه است و هنوز کمک 55 میلیارد تومانی مجلس هم به دست فدراسیون نرسیده است.
بهرام رضائیان درخصوص شرایط مالی فدراسیون برای برگزاری فیفادی پیش رو به خبرنگار «ایران» گفت: «فدراسیون فوتبال از نظر مالی در مضیقه است و تاکنون کمک 55 میلیارد تومانی مجلس به دست ما نرسیده است. البته دستور پرداخت این مبلغ توسط رئیس جمهور محترم صادر شده و تنها کارهای اداری آن باقی مانده است. امیدواریم که این پروسه اداری با سرعت بیشتر طی شود و این مبلغ در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار فدراسیون قرار گیرد چرا که ما بشدت نیازمند تأمین منابع مالی برای تیم ملی هستیم.» این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «برای فیفادی شهریور بشدت نیازمند دریافت کمک مجلس هستیم و به احتمال زیاد این مبلغ تا آن زمان به دست ما خواهد رسید. ما همین حالا برای انجام کارهای مقدماتی تیم ملی جهت اجرای برنامه‌های تیم در فیفادی پیش رو نیازمند منابع مالی هستیم و به این دلیل بشدت پیگیر دریافت کمک مالی مجلس هستیم. وزیر ورزش هم قول داده تا این مبلغ در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مان برسد.»


او درخصوص اظهارات حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال درخصوص این موضوع که فدراسیون برای فیفادی پیش رو به بیش از یک میلیون یورو نیاز دارد، بیان داشت: «واقعیت این است که دولت محترم در مرحله انتخابی جام جهانی کمک‌های مالی خوبی به فوتبال داشت و پاداش بازیکنان تیم ملی هم پرداخت شد. امیدواریم که این کمک‌ها تداوم داشته باشد. فیفا پس از صعود تیم ملی به جام جهانی یک و نیم میلیون دلار به فدراسیون پاداش داد که متأسفانه ما به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم این مبلغ را برداشت کنیم. ماهیت فوتبال ما درآمدزا است و می‌تواند درآمد خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد و به امورات خودش بپردازد اما متأسفانه به دلایلی که غیر فوتبالی است، نمی‌توانیم به این درآمدها دسترسی داشته باشیم.»
رضاییان صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «باید این را در نظر بگیریم که تیم ملی برای حضور در جام جهانی زمان چندان زیادی ندارد و ما نباید این زمان را از دست بدهیم. از دولت درخواست داریم که این مبلغ را هرچه زودتر در اختیار فدراسیون قرار دهد و پس از آن دولت محترم همان مبلغی را که در فیفا داریم به فدراسیون پرداخت کند و آن مبلغ در اختیار دولت محترم قرار گیرد. اگر پول فیفا را می‌‌توانستیم دریافت کنیم، مشکلی برای برگزاری آماده سازی تیم ملی نداشتیم.»


او درخصوص فیفادی پیش رو این گونه صحبت کرد: «اردوی خیلی خوبی در اروپا برای تیم ملی پیش‌بینی شده است تا در این اردو 2 بازی دوستانه خیلی خوب برگزار کنیم. یکی از گزینه‌های ما برای برگزاری این بازی اتریش است که امیدواریم این اتفاق بیفتد. دنبال این کار هستیم و ان‌شاءالله به سرانجام می‌رسد و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قطعی می‌کنیم. به محض نهایی شدن آن نام حریفان را اعلام خواهیم کرد. تمامی مسئولان فدراسیون تلاش می‌‌کنند تا تیم ملی با مشکلات فیفادی اول مواجه نشود و به این دلیل حریفان تیم ملی را با حساسیت بالا انتخاب می‌‌کنیم. در فیفادی اول هم کارها بخوبی پیش رفت اما کانادا خلف وعده کرد و این موضوع باعث شد برنامه‌های ما به هم بریزد.»


روز سه‌شنبه جلسه هم‌اندیشی فرهنگی باشگاه‌های فوتبال برگزار شد و مجدداً در این جلسه خبرنگاران درخصوص شایعات تغییر دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی از او سؤال کردند که رضاییان اعلام کرد «سرمربی تیم ملی تغییر نمی‌کند.» او در این خصوص گفت: «حضور اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی برای برخی‌ها چالش شده است و این گونه به نظر می‌‌رسد که برخی‌ها دوست ندارند که اسکوچیچ در جام جهانی تیم ملی را همراهی کند. این افراد به جای حمایت از تیم ملی درخصوص تغییرات در نیمکت تیم ملی صحبت می‌‌کنند.»
رضاییان صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «در شأن خودمان نیست که بخواهیم بارها درخصوص این موضوع صحبت کنیم. متأسفانه برخی‌ها هر روز این موضوع را به هر شکلی بیان می‌‌کنند و ما هم مجبوریم این جمله را تکرار کنیم که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است و قطعاً در جام جهانی حضور خواهد داشت. در آینده هم هیچ گونه تغییری روی نیمکت تیم ملی نخواهیم داشت.»

برش
محدودیتی برای حضور هواداران در ورزشگاه‌ها نداریم

​​​​​​​رضاییان درباره شرایط فصل آینده لیگ برتر و حضور هواداران گفت: «سازمان لیگ و فدراسیون با هماهنگی وزارت ورزش برنامه‌های جامع و کاملی برای فصل جدید دارند، تا با هماهنگی هم در بحث فرهنگ سازی تلاش کنند. فوتبال پیوند عمیقی با هواداران دارد و امیدواریم که با اجرای این برنامه‌ها همه در کنار هم از فوتبال لذت ببریم. خوشبختانه مشکل کرونا برطرف شد و لیگ بیست و دوم محدودیتی برای حضور هواداران در ورزشگاه‌ها نداریم.»

انتهای پیام/

 

 

نظر شما