شناسهٔ خبر: 54960990 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شهردار شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد:

ساختمان های بلندشهر نمونه گردشگری شهمیرزاد را تهدید می‌کنند

رضایی با ابراز نگرانی از اینکه ارتفاع بلند ساختمان‌ها از درختان در شهر شهمیرزاد به یک معضل جدی تبدیل شده است گفت: شهر گردشگری شهمیرزاد به باغ و فضای سبز آن شناخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «شعیب رضایی» درجمع خبرنگاران با اشاره به قدمت هزارساله شهر نمونه گردشگری استان سمنان با نام شهمیرزاد گفت: این شهر به خاطر داشتن بناهای تاریخی، مناطق گردشگری و کشاورزی آن به‌عنوان یکی از شهرهای توریستی بین‌المللی در ایران معرفی شده است.

 

شهردار شهمیرزاد با ابراز تأسف ازاینکه ارتفاع برخی ازساختمان‌ها در شهمیرزاد بلندتر از درختان شده است اظهارداشت:شهر گردشگری شهمیرزاد به باغ و فضای سبز آن شناخته می‌شود و اگر این درختان از بین برد و قطع شود دیگر ان پتانسیل گردشگری را ندارد.

 

وی از دستور کار قرار دادن ۲ برنامه مهم در بودجه ۱۴۰۱ با هدف کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری خبر داد و گفت: جرائم صادره در کمیسیون ماده۱۰۰ به میزان صد درصد افزایش یافته است و این مهم با هدف بازدارندگی از ساخت‌وساز غیرمجاز انجام شده نه کسب درآمد.

 

رضایی با بیان اینکه ساخت‌وساز غیرقانونی به نسبت سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹ حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است خاطرنشان کرد: در نظارت بر ساخت‌وساز غیرمجاز بسیار جدی هستیم و هم درآمد کمیسیون 100 را به حداقل رساندیم.

 

شهردار شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاداز جدیت برای حفاظت از معماری بناها و ساختمان‌های قدیمی در شهمیرزاد خبردادوافزود: تا امروز در ساخت آپارتمان به جای خانه‌ها و بناهای با معماری گذشته مقاومت کردیم و مساعدت شده است تا مرمت و بازسازی و حفظ این بناها صورت گیرد.

 

وی در خصوص برنامه‌های شهرداری شهمیرزاد درباره حفظ خانه‌هایی با بنای قدیمی و تاریخی گفت: شهرداری از مالکانی که فضا و معماری سنتی و قدیمی ملک خود را با هدف استفاده از این فضا حفظ می‌کنند همکاری کرده و برای صدور پروانه و همچنین پرداخت عوارض مسیر را برای آنها تسهیل می‌کند.

 

رضایی با بیان اینکه تا کنون با تخریب خانه‌های قدیمی با هدف آپارتمان‌سازی مقاومت شده است اضافه کرد: تا کنون سه خانه حمایت شهرداری پروانه بازسازی اخذ کرد و با حفظ معماری سنتی بازسازی شد اما یک خانه علی‌رغم تمامی اقدامات تخریب و به جای آن آپارتمان جایگزین شد.

 

شهردار شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد درادامه  بیان کرد: با همت و تلاش اعضای شورای شهر و پرسنل در شهرداری بودجه ۶۴۰میلیارد ریالی شهرداری شهمیرزاد در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۵۰درصدی نسبت به امسال مورد بررسی و تصویب در شورای شهر شهمیرزاد قرار گرفت  وجهت سیر مراحل قانونی و اداری به شهرداری ابلاغ و قابلیت اجرایی خواهد داشت.

 

وی با تاکید بر ویژگی های خاص بودجه سال ۱۴۰۱  ادامه داد: با نگاه توسعه عمرانی و کالبدی باغ شهر شهمیرزاد نوشته شده بطوری که پروژه های عمرانی متعددی طراحی که تعداد 9پروژه عمرانی شاخص پیش بینی شده است.

 

رضایی با اشاره به اینکه این پروژه ها ۵۴درصد کل بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری را شامل می شود اضافه کرد: اجرای فاز ۲بلوار آیت الله مومنی، طراحی ایجاد مسیر دسترسی و مرمت اثر تاریخی شیرقلعه، تملک املاک باقیمانده در طرح تعریض خیابان امام، ساماندهی و مرمت اثر تاریخی مذهبی امامزاده یحیی، ایجاد و ساخت غرفه های محصولات فرهنگی و صنایع دستی در مسیر پیاده رو خیابان ساری، طراحی و احداث استخر چند منظوره برای جوانان، حداث زمین فوتبال و چمن مصنوعی و اجرای باغراه واقع در پارک کوهستان و احداث مجتمع چند منظوره تجاری جنب پارک پردیس ورودی شهر از پروژه ها است.

 

شهردار شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد با بیان اینکه از ۴۳۰میلیارد ریال بودجه امسال ۵۵درصد تاکنون محقق شده که تا پایان سال ۸۰درصد حتما تحقق می یابد  افزود: در بودجه سال آینده براساس طرح جامع شهر و الحاق 35هکتار از اراضی که هم اکنون در بافت شهری نیست و بحث پرونده های کلان پیش بینی این است که صددرصد حتی بیشتر محقق خواهد شد.

 

وی از آغاز عملیات ساخت فرهنگسرای شهمیرزاد پس از ۹ سال خبر داد و افزود: با اعتبار اختصاص یافته از سفر رئیس جمهور به استان سمنان عملیات این فرهنگسرا آغاز شد که این مهم یک زیرساخت در حوزه فرهنگ است و دغدغه  مطالبه مردم این شهر بود.

 

رضایی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برپایی جشن بزرگ قربان و غدیر اظهارداشت: این برنامه در قالب یک جشنواره ۱۲ روزه از ۱۶ تیر تا ۲۷ تیرماه در شهمیرزاد برگزار می‌شود.

 

شهردار شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد با بیان اینکه این جشن با هدف شور نشاط در شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد برپا می‌شود گفت: در این جشن برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود که برگزاری نمایشگاه‌هایی با ۵۰ غرفه برخی از این برنامه است.

 

پایان پیام/276

نظر شما