شناسهٔ خبر: 54956532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان به همراه معاون پشتیبانی ومنابع انسانی با ملا احمدی مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، همزمان با فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی کشور،  حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان به همراه معاون پشتیبانی و منابع انسانی  پیرامون تشریح برنامه های هفته بهزیستی و استفاده از ظرفیت این نهاد با ملا احمدی مدیرکل صدا وسیمای مرکز اردبیل دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار رضایی مدیرکل بهزیستی استان ضمن تشریح و تبیین برخی از اقدامات، فعالیتها و خدمات ارائه شده به افراد جمعیت هدف بویژه در ایام هفته بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی از جمله نهادهای حمایتی خدمات می باشد که هر فرد از بدو تولد تا دوران سالمندی می تواند از خدمات مستمر و ارزشمند بهزیستی برخوردار گردد.

 مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به تنوع فعالیتهای تعریف شده در قبال آحاد جامعه بالاخص مراکز نگهداری، مراقبتی، شبانه روزی، کمپ های ترک اعتیاد، موسسات غیر دولتی، خانه های کوچک معلولین ذهنی و غیره اظهار داشت: برای دستیابی به اهداف بلند سازمانی نیازمند مشارکت و همراهی حداکثری مردم و دولت در کنار یکدیگر داریم تا مطالبات افراد جامعه هدف به منصه ظهور برسد.

 وی فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به آحاد مردم خصوصاً مددجویان را جزو وظیفه ذاتی این مجموعه حمایتی دانست و گفت: این حق مردم هست که در جریان خدمات ارائه شده قرار می گیرند و برای رسیدن به این امرنیازمند حمایت و همراهی صدا وسیما برای تبلیغ و شناساندن این خدمات می باشیم.

رضایی هفته بهزیستی پیش رو فرصت مناسبی برای این کار دانست و گفت:  خوشبختانه مجموعه بهزیستی برنامه های متنوع و خوبی برای این هفته در نظر گرفته است و در این راستا همراهی و مشارکت صدا وسیمای استان را می طلبد تا این برنامه ها امکان تحقق داشته باشند.

این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود به افتتاح واحدهای مسکونی مددجویان در طول سال بویژه در هفته دولت امسال اشاره کرد وگفت: به حول و قوه الهی برای خانه دار کردن ولی نعمتان تعداد ۴۵ واحد مسکن از طریق انجمن خیرین مسکن ساز استان احداث شده است که امیدواریم  با تکمیل این واحدها، معلولان و زنان بی سرپرست حائز شرایط از این خدمات هم بهره مند شوند.

رضایی اضافه کرد: با توجه سیاستها و دستورالعمل های جدید سالجاری سازمان در تامین نهضت مسکن برای فرد معلول  یا زن سرپرست خانوار مبلغ یک میلیارد ریال بلاعوض  در نظر گرفته شده است و برای بیش از یک فرد معلول  و بالاتر هم مبلغ ۲میلیارد ریال تعین شده است تا مددجویان سازمان کمترین دغدغه در خانه دار شدن داشته باشند.

وی در رابطه با پرداخت تسهیلات خود اشتغالی هم یادآور شد: برای هر فرد توانخواهی که اقدام به اشتغال نماید تسهیلات کم بهره تا سقف یک میلیارد ریال در نظرگرفته شده است همچنین کارفرمایانی که ازمحل تبصره ۱۸ شرایط بکار گیری افراد جامعه هدف را دارند مبلغ ۲میلیارد و ۵۰۰  میلیون ریال تسهیلات پرداخت می گردد.

در ادامه ملا احمدی مدیرکل صدا وسیمای مرکز اردبیل هم با اظهار اینکه سازمان بهزیستی از جمله دستگاههای حمایتی خدماتی هست که از بدو شکل گیری انقلاب تا کنون به محرومان، افتادگان و محرومان جامعه خدمات خوبی را ارائه می کند گفت: سازمان صدا وسیمای استان همواره رسالت خود در معرفی خدمات ارائه شده به مددجویان بهزیستی را در سرلوحه امورات خود لحاظ نموده است و آماده تداوم همکاری های بین بخشی در تبلیغ و معرفی این قبیل فعالیتها درطول سال می باشد.

مدیرکل صدا وسیمای مرکز اردبیل رسیدگی به نیازهای مددجویان را از طریق این سازمان بسیار سخت و خداپسندانه دانست و گفت: قطعاً داشتن روحیه ایثار، از خود گذشتگی و رو یارو شدن با این افراد بسیار سخت و طاقت فرسات بنابراین خدمتگزاران این مجموعه از اجر و قرب بالاتری نسبت با سایر افراد دارند.

 وی در بخش دیگر از سخنان خود اعتماد سازی  در معرفی اهداف و وظایف سازمان به آحاد مردم را از جمله هنر های اصلی یک سازمان موفق یاد کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به شفاف سازی های صورت گرفته در ارائه خدمات مطلوب، شاهد افزایش حس اعتماد پذیری مردم شریف استان به مجموعه بهزیستی در تمامی نقاط استان هستیم.

این مسئول ادامه داد: استفاده از ظرفیت رسانه های اجتماعی، حضور کارشناسان تخصصی بهزیستی در برنامه های مختلف صدا وسیما، مشارکت در برنامه های تولیدی از جمله مواردی هستند که می توان با هم افزایی و تعامل های بین بخشی شرایط بهره مندی مردم از این امکانات را تسهیل و بهبود بخشید.

وی در پایان تاکید کرد: صدا وسیمای استان ضمن اعلام امادگی کامل مجموعه خود برای یاری رساندن به اهداف سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: این سازمان  برای دستیابی به آرمان ها واهداف مورد نظر این مجموعه خوب و ارزشمند از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

نظر شما