شناسهٔ خبر: 54963019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

تحقق مطالبات جامعه هدف بهزیستی نیازمند همراهی دولت و مردم است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: برای دستیابی به اهداف بلند سازمانی به مشارکت و همراهی حداکثری مردم و دولت در کنار یکدیگر نیاز داریم تا مطالبات افراد جامعه هدف به منصه ظهور برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حامد رضایی روز چهارشنبه به مناسبت چهل و دومین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: این سازمان از جمله نهادهای حمایتی خدمات دهنده است که هر فرد از بدو تولد تا دوران سالمندی می‌تواند از این خدمات مستمر و ارزشمند برخوردار شود.

وی با اشاره به تنوع فعالیت‌های تعریف شده برای بهزیستی در قبال آحاد جامعه بویژه مراکز نگهداری، مراقبتی، شبانه‌روزی، کمپ‌های ترک اعتیاد، موسسه‌های غیردولتی و خانه‌های کوچک معلولان ذهنی افزود: فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی به جامعه به ویژه مددجویان هم جزو وظیفه ذاتی این مجموعه حمایتی است تا مردم در جریان خدمات ارائه شده قرار بگیرند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به افتتاح واحدهای مسکونی مددجویان در طول سال و از جمله به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۱ بیان کرد: برای خانه‌دار کردن ولی نعمتان تعداد ۴۵ واحد مسکن از طریق انجمن خیرین مسکن‌ساز استان احداث شده است که با تکمیل این واحدها، معلولان و زنان بی‌سرپرست حائز شرایط از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه سیاست‌ها و دستورالعمل‌های جدید سال‌جاری سازمان بهزیستی در تامین نهضت مسکن برای فرد معلول یا زن سرپرست خانوار مبلغ یک میلیارد ریال و برای خانوار دارای بیش از یک فرد معلول و بالاتر هم مبلغ ۲میلیارد ریال تسهیلات تعین شده است تا مددجویان کمترین دغدغه را در بحث خانه‌دار شدن داشته باشند.

رضایی در رابطه با پرداخت تسهیلات خوداشتغالی هم گفت: برای هر فرد توانخواهی که اقدام به اشتغال نماید، تسهیلات کم‌بهره تا سقف یک میلیارد ریال در نظرگرفته شده است و به کارفرمایانی که شرایط به‌کارگیری افراد جامعه هدف را داشته باشند، از محل تبصره ۱۸ مبلغ ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۰۰ دختر و پسر تحت حمایت بهزیستی استان اردبیل هستند، اظهار کرد: روز گذشته به همت گروه جهادی گفتمان ناب با همراهی سپاه حضرت عباس (ع) استان تعداد ۳۸ نفر از دختران برگزیده زیارت اولی برای ۶ روز به آستان مقدس شمس الشموس علی ابن موسی الرضا (ع) اعزام شدند.

از بعد خانوار در مجموع ۵۸ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و در حال حاضر از ۳۸ هزار پرونده موجود در بهزیستی این استان حدود ۳۲ هزار توانخواه از خدمات غیرنقدی، حمایتی و مستمری استفاده می‌کنند.

نظر شما