شناسهٔ خبر: 54946578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

گرمازدگی ۴۲ نفر در منطقه زلزله‌زده هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پزشک مستقر در منطقه زلزله‌زده تا کنون ۴۶ بیمار را ویزیت کرده که ۴۲ نفر از آنان دارای علائم گرمازدگی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، «فاطمه نوروزیان»، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بعد از گذشت سه روز از حادثه ناگوار زلزله غرب استان و ویرانی روستای سایه خوش، خدمات حوزه سلامت همچنان برقرار است. وی افزود: چهار دستگاه آمبولانس مربوط به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شرکت نفت ستاره خلیج فارس و نیروی دریایی به همراه چهار تکنسین فوریت‌ها در این روستا مستقر هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه کانکس‌های خدماتی جامع سلامت جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در روستا مستقر شده‌اند.

نوروزیان در تشریح خدمات ارائه شده در روستای سایه خوش، ادامه داد: بازدید از منابع و مخازن آب در روستاهای آسیب دیده، انجام هماهنگی‌های لازم جهت تامین به موقع آب شرب و آب جهت مصارف بهداشتی و انجام ۵۹ مورد کلرسنجی، کدورت‌سنجی و نمونه برداری برای آزمایشات میکروبی آب مصرفی از جمله خدمات است. وی اضافه کرد: تمامی خانوارهای مناطق آسیب‌دیده از زلزله در روستاهای دم‌گیرز، سایه خوش، نرمستان، کلاتو و بنو پایش شده و ۴۶ مادر باردار در روستاهای آسیب دیده مراقبت شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یک هزار و ۸۰۰ مترمربع در روستای سایه خوش جهت مبارزه با حشرات سمپاشی و مقدار ۳۰ کیلوگرم پرکلرین و ۵۰۰ عدد قرص کلرسنجی و کلرینه ۴۵ متر مکعب آب در مناطق زلزله زده انجام شد. نوروزیان افزود: شیرمصنوعی جهت کودکان نیازمند محروم از شیر مادر ضمن تاکید بر تغذیه نوزاد با شیر مادر در شرایط بحران و لزوم رعایت نکات بهداشتی توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش به خانواده‌ها در خصوص انتقال مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان با تاکید بر انتقال به مکان امن ارائه شده و دیگر امور مربوطه نیز مستمرا در حال پیگیری است.

48

نظر شما