شناسهٔ خبر: 54925207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

خیز سوم امدادرسانی به زلزله زدگان هرمزگان / بیش از ۱۴ روستا زیر چتر حمایت و امداد قرارگاه مدینه سپاه

در خیز سوم عملیات مردم یاری و امدادرسانی به زلزله زدگان هرمزگان، بیش از ۱۴ روستا زیر چتر حمایت و امداد قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این مرحله از عملیات امداد و مردم یاری، بیش از ۱۷۰ خانوار از مجموعه چهارده روستای آسیب دیده از زلزله اخیر هرمزگان تحت پوشش خدمات مهندسی، آب رسانی، تغذیه، اسکان و بهداشت و درمان قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند.

سرهنگ اسکندری معاون هماهنگ کننده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: آشپزخانه سیار قرارگاه که در منطقه برپا شده، کار تامین سه وعده غذایی بیش از ۲۵۰ خانوار که در جریان زلزله آسیب بیشتری دیده اند را عهده‌دار شده است و روزانه بیش از ۱۲۰۰ پرس غذای گرم تهیه و توزیع می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این، روزانه آب آشامیدنی خنک و بهداشتی در اختیار اهالی روستا‌های آسیب دیده قرار می‌گیرد و آب لازم برای شستشو و احشام زلزله زدگان نیز روزانه تامین می‌شود.

سرهنگ اسکندری بیان داشت: نیرو‌های جهادگر و امدادی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه از ۴۰ نفر روز نخست به ۹۰ نفر افزایش پیدا کرده و هر کدام از این نفرات در بخشی از محور‌های امدادی و خدماتی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: واحد مهندسی قرارگاه مدینه منوره امروز همچنین ۱۱ دستگاه ماشین آلات فنی مهندسی دیگر را به شانزده دستگاهی که که از روز نخست زلزله در منطقه حضور و فعالیت دارند افزود و بدین ترتیب ۲۷ دستگاه ماشین آلات مکانیزه قرارگاه در بخش‌های آبرسانی، آوار برداری، تسطیح و آماده سازی بستر اسکان موقت در حال فعالیت هستند.

اسکندری گفت: یکی از مشکلات و چالش‌های موجود، گرمای بالای هوا در منطقه است که قرارگاه مدینه منوره علاوه بر استقرار ژنراتور موقت و کمک به واحد‌های فنی اداره برق برای برقراری مجدد اتصال برق سراسری، بیش از ۲۰ دستگاه کولر گازی و پنج دستگاه یخچال را در اختیار خانوار‌هایی که وسایل خنک کننده آن‌ها در زیر آوار قرار گرفته بود، توزیع کرد و تعداد ۲۵۰ کولر دیگر نیز در حال تامین است.
وی افزود: بیش از ۱۳۰ تخته چادر و ۸۶۰ تخته موکت توسط قرارگاه مدینه سپاه تهیه و تامین شده و در صورت نیاز، آماده توزیع است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: عملیات آواربرداری آغاز شده و همچنان ادامه دارد و قرارگاه مدینه ضمن نصب شش چشمه سرویس بهداشتی، همچنان به عملیات آبرسانی در روستا‌هایی که آب شرب آن‌ها از طریق منبع‌های ذخیره ساز آب تامین می‌شود، ادامه می‌دهد.

وی افزود: قرارگاه همچنین با تهیه برنامه و نرم افزار، نیازمندی‌ها و اولویت‌ها را استخراج و در کنار ارزیابان مسکن، خانه‌های با احتمال خطر ریزش و غیرقابل سکونت را شناسایی و در این نرم‌افزار ثبت می‌کند و ساکنان این خانه‌ها را تحت حمایت خدمات گروه‌های جهادی و امدادی قرار می‌دهد.

نظر شما