شناسهٔ خبر: 54893190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۱۳۰۰ چادر در منطقه زلزله‌زده هرمزگان توزیع شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: ۱۳۰۰ دستگاه چادر بین خانوارهای متاثر از زمین لرزه‌های بالای ۶ ریشتر در منطقه سایه خوش این استان توزیع شد.

صاحب‌خبر -

مختار سلحشور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ چادر گروهی هم توسط ارگانی دیگر به منطقه آورده شده که در حال برپا شدن است.

وی ادامه داد: کانکس هم با دستور وزیر کشور و پیگیری استاندار تهیه می‌شود و در اختیار مردم زلزله زده قرار می گیرد تا شرایط بهتری برای ساکنان این منطقه فراهم شود.

به گزارش گروه استان های ایرنا، وقوع زلزله‌های شدید ۶.۱ و ۶.۳ ریشتری بامداد امروز در هرمزگان به همراه ده‌ها پس لرزه در روستاهای بندرخمیر تاکنون پنج کشته و ۸۴ زخمی برجای گذاشته است، وزیر کشور اعلام کرده است: با توجه به شدت گرما به جای چادر برای اِسکان زلزله زدگان کانکس تهیه می‌شود.

طبق آخرین اخبار از ساعت ۲:۲ بامداد شنبه تا ساعت  ۹:۱۴ ، بندر خمیر و مناطق اطراف آن ۳۳ بار لرزیده است که بزرگی ۲ زلزله ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر بوده بطوریکه موجب وحشت مردم مناطق زلزله زده و شهرهای اطراف به ویژه بندرعباس شده و مردم را به خیابان ها و بوستانهای شهر کشانده است.

پس از وقوع این زلزله که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد، نیروهای امدادی و خدمات رسان به همراه تجهیزات لازم در محل برای امداد رسانی حضور پیدا کردند.

بر اساس گزارش های دریافتی، تیم های ارزیاب به همراه فرمانداران این مناطق در محل حضور پیدا کردند و بیمارستانهای هرمزگان ضمن آماده باش با تیم های واکنش سریع و تکنسین های فوریت های پزشکی به روستاهای سایه خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده اند.

بر اساس گزارش‌ها، اسکان موقت زلزله زدگان در منطقه سایه خوش انجام شده است.

 رئیس قوه قضاییه در پی وقوع زمین‌لرزه در تماس با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همکاری با سایر دستگاه‌ها در راستای بسیج امکانات و تأمین امنیت و کمک به رفع گرفتاری و کاهش مشکلات حادثه‌دیدگان تاکید کرد.

نظر شما