شناسهٔ خبر: 54887961 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

فرمانده جدید نیرو‌های ناتو در اروپا مشخص شد

ژنرال کریستوفر کاوولی به عنوان فرمانده جدید ارتش آمریکا در ناتو انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، تنها یک روز پس از پایان نشست دو روزه ناتو در اسپانیا، ژنرال «کریستوفر کاوولی» به عنوان فرمانده جدید ارتش آمریکا در ناتو انتخاب شد.

براساس گزارش فاکس نیوز، این ژنرال ۴ ستاره که پیش از این فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا را بر عهده داشت، قرار است به زودی فرماندهی ۳۰۰ هزار نیروی فعال نظامی را بر عهده داشته باشد.

ژنرال مایک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به همراه لوید آستین وزیر دفاع این کشور، در مراسم انتخاب فرماندهی جدید ارتش ایالات متحده در ناتو در اشتوتگارت آلمان، اظهار کرد ژنرال کاوولی، امروزه اروپا را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسد و بهترین گزینه برای این سمت است.

در این مراسم آستین از ژنرال تاد والترز که پیش از این عهده دار این سمت بود و در جابجایی نیرو‌های ناتو از زمان حمله روسیه به اوکراین در ماه‌های اخیر اشتباهاتی کرده بود، تشکر کرد.

میلی افزود: ژنرال کاوولی در اروپا بزرگ شده و در بیشتر کشور‌های این قاره زندگی کرده است. وی به زبان‌های فرانسوی، روسی و ایتالیایی تسلط کامل دارد و در حال فراگیری اسپانیایی و پرتغالی است و زبان‌های لهستانی و اوکراینی را نیز متوجه می‌شود و همین توانایی‌ها باعث شده وی بتواند ارتباط مستقیمی با حدود نیمی از جمعیت اروپا داشته باشد.

ژنرال کاوولی بزرگترین و بیشترین سمت‌های نظامی مهم را در آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم بر عهده داشته که برخی از آن‌ها عبارتند از فرماندهی لشگر دهم دفاعی آمریکا در افغانستان و فرماندهی گروه آموزشی هفتم ارتش آمریکا در اروپا و جانشین فرماندهی لشگر هشتاد و دوم نیروی هوایی و لشگر بیست و پنجم پیاده نظام.

آمریکا در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در اروپا مستقر کرده و به زودی شمار نیرو‌های ناتو به ۳۰۰ هزار نفر خواهد رسید./تسنیم

نظر شما