شناسهٔ خبر: 54871555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل آب و فاضلاب استان عنوان کرد:

برخورد قضایی با انشعابات غیرمجاز در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از برخورد قضایی با انشعابات غیرمجاز شهری و روستایی آب و فاضلاب در استان اردبیل خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا نعمت‌سلطانی در جلسه بررسی مشکلات آب شهری و روستایی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به افزایش دما و کاهش ذخایر آبی ما شرایط متفاوتی را در مدیریت منابع آب سپری می‌کنیم و امیدواریم مشترکان در شهرها و روستاها نهایت صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشند.

وی تصریح کرد: از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت استان، ما بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان و روستانشینان را تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب قرار دادیم اما همچنان در تأمین آب مشکلات و دغدغه‌های جدی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: اردیبهشت تا آخر شهریورماه پرمصرف‌ترین ماه‌های سال در بخش آب است که به دلیل تغییر اقلیم و گرمای بهار و تابستان بیشترین مصرف منابع آب را در شهرها و روستاها شاهد هستیم.

نعمت‌سلطانی افزود: نسبت به مدت مشابه سال قبل در حال حاضر مصرف آب در این استان هشت درصد افزایش یافته و امیدواریم روند افزایش مصرف آب متوقف شود.

وی تلاش مجموعه آب و فاضلاب را برای تولید و تأمین آب مورد نیاز یادآور شد و خاطرنشان کرد: در شمال استان از منابع جاری و در مرکز و جنوب استان در کنار منابع جاری،‌ از منابع زیرزمینی نیز استفاده می‌کنیم تا تأمین منابع آب را برای مشترکان شاهد باشیم.

نعمت‌سلطانی علت افزایش مصرف آب را گرمای هوا، تغییر اقلیم و همچنین افزایش تعداد مشترکان شهری و روستایی اعلام کرد و ادامه داد: به دنبال بارش‌های کم رخ داده در سال‌ زراعی جاری، آب چاه‌ها و چشمه‌ها از منابع ذخیره کمتری بهره‌مند هستند و ما از طریق آب‌های سطحی به ویژه یامچی و ارس، آب ساکنان شهرها و روستاهای مرکز و شمال استان را تأمین می‌کنیم.

وی در مورد هدررفت منابع آب و برخورد با مشترکان غیرمجاز اضافه کرد: با همکاری مجموعه قضایی استان برخورد جدی با مصرف‌کنندگان غیرمجاز در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم خود شهروندان در این زمینه دقت بیشتری را داشته باشند.

نعمت‌سلطانی جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز را از رویکردهای اصلی شرکت آب و فاضلاب برشمرد و بیان کرد: متأسفانه برخی از روستاییان از طریق این انشعابات غیرمجاز درختان و کشت و زرع محدود خود را در روستاها آبیاری می‌کنند که این خود به افزایش مصرف آب منجر شده است.

وی به آخرین وضعیت تأمین سیار آب روستاها اشاره کرد و گفت: از یک‌هزار و ۷۰۰ روستای استان، ۷۰۰ روستا با کمبود آب روبه‌رو هستند که ما مجبور به آبرسانی سیار با تانکر به این روستاها هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در مورد رایگان شدن تعرفه بهاء آب مصرفی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزود: به شرط ثبت‌نام در سامانه و رعایت الگوی مصرف آب مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رایگان خواهد بود.


انتهای پیام

نظر شما