شناسهٔ خبر: 54869521 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تصويب سه طرح راهبردي شرکت ملي نفت ايران در شوراي اقتصاد

صاحب‌خبر -
تصويب سه طرح راهبردي شرکت ملي نفت ايران در شوراي اقتصاد
خبرگزاری آریا-مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با مساعدت وزیر نفت و پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های این شرکت، سه طرح راهبردی به ارزش 4.4 میلیارد دلار در شورای اقتصاد تصویب شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شانا، محسن خجسته‌مهر با اشاره به نخستین طرح تصویب شده در شورای اقتصادکه طرح فاز اول توسعه میدان چنگوله به ارزش 300 میلیون دلار است گفت: حفاری 6 حلقه چاه توصیفی - تولیدی و 2 حلقه چاه تعمیری - تولیدی در این میدان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: یک خط لوله 120 کیلومتری تا واحد بهره‌برداری دهلران و همچنین یک خط لوله 30 کیلومتری برای انتقال گاز این میدان به میدان آذر احداث خواهد شد.
آقای خجسته مهر افزود: هدف از اجرای طرح توسعه میدان چنگوله رسیدن به سقف تولید 15 هزاربشکه در روز است.
معاون وزیر نفت ادامه داد: سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری برای احیای چاه‌های کم بازده دومین مصوبه شورای اقتصاد است که پیش‌بینی شده است در همین ارتباط شرکت‌های دانش‌بنیان با پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت قرارداد امضا کنند.
خجسته‌مهر تصریح کرد: مهمترین طرحی که در نشست شورای اقتصاد تصویب شد، طرح توسعه 12 میدان از میدان‌های گازی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و فاز دوم پالایشگاه فراشبند است که همزمان با توسعه فاز 2 میدان آغار و نیز احداث ایستگاه تقویت فشار سرخون و شانول با سرمایه‌گذاری 3.6 میلیارد دلار اجرا خواهد شد.
وی گفت: این 12 میدان روزانه حدود 140 میلیون مترمکعب به تولید گاز و حدود 100 هزار بشکه به تولید میعانات گازی کشور اضافه خواهند کرد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تأکید کرد: طرح ضربتی میدان‌های گازی نفت مناطق مرکزی ایران از زمان انعقاد قرارداد طی مدت چهار سال اجرا شده و زمان بازپرداخت این طرح نیز هفت ساله خواهد بود.
خجسته‌مهر در پایان گفت: با توجه به نیاز کشور به تولید گاز و تراز نبودن عرضه و تقاضای گاز این طرح جزء طرح‌های راهبردی کشور است که شرکت ملی نفت توانست آن را در شورای اقتصاد به تصویب برساند.

نظر شما