شناسهٔ خبر: 54855514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر اعلام شد؛

معدوم سازی بیش از یک هزار قلم داروی تاریخ گذشته در شادگان

شادگان- مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان گفت: بیش از هزار قلم داروی تاریخ مصرف گذشته از سطح داروخانه‌های این شهرستان جمع‌آوری و معدوم شد.

صاحب‌خبر -

نورالله طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای حفظ سلامت مردم و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، بیش از یک هزار قلم داروی غیر قابل مصرف از داروخانه‌ها و مراکز درمانی شهرستان شادگان جمع‌آوری شد.

وی افزود: این داروهای تاریخ گذشته پس از انجام مراحل قانونی و با حضور بازرسان غذا و دارو، بهداشت محیط شبکه بهداشت شادگان، نماینده دادستانی و امور حقوقی معدوم سازی شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان یادآور شد: هر واحد درمانی که توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نداشته باشد بی شک سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: در صورت مشاهده نقض دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی هر واحد درمانی با ناقضان برخورد قاطع و قانونی انجام می‌شود زیرا سلامت مردم خط قرمز و اولویت اساسی حوزه سلامت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شادگان تاکید کرد: با جمع‌آوری داروهای تاریخ گذشته و غیرمجاز از بروز عوارض دارویی و بیماری‌های ناشی از آنکه سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، جلوگیری می‌شود.

طاهری گفت: داروخانه‌ها به هیچ عنوان مجاز به تحویل گرفتن داروی مصرف نشده از بیماران نیستند، زیرا پس از خروج دارو از داروخانه، شرایط نگهداری دارو از کنترل خارج شده و سلامت داروی مرجوعی به خطر می‌افتد.

نظر شما