شناسهٔ خبر: 54855033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مراسم سوگواری سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) در لامرد برگزار شد

لامرد - مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) در مساجد و تکایای سراسر شهرستان لامرد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد اسماعیلی امام جماعت محله خندق شهر لامرد چهارشنبه شب در مراسم عزاداری سالروز سهادت امام محمد تقی (ع) اظهار داشت: مراسم سوگواری شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جواد (ع) باید هرساله با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود

وی در این مراسم در وصف زندگانی و مبارزات این امام همام به ایراد سخنرانی پرداخت. او گفت: حضرت امام محمد تقی (ع) فرزند امام رضا (ع) و بانو سکینه که در سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود که نام مبارک ایشان محمد و القاب و کنیه‌های فراوانی از جمله جواد و ابوجعفر دارد.

این استاد دانشگاه افزود: این امام بزرگوار در مکتب علم الهی اهل بیت (ع) تربیت یافت و بعد از شهادت پدر مهربانش ثامن الحجج (ع) در سن هفت سالگی به امامت رسید و هفده سال رهبری شیعیانان را بر عهده گرفت.

حجت الاسلام اسماعیلی ادامه داد: دوران امامت ایشان مصادف با مامون و معتصم از حاکمان زمانش بود که سخت‌ترین شرایط را برای این امام همام ایجاد کردند ضمن اینکه با برگزاری جلسه‌های مختلف مناظره، علم و مذهب شیعه امام جواد الائمه (ع) در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و اسلامی در مقابل ادیان مختلف به اثبات رسید.

وی افزود: صبر و بردباری در مقابل مشکلات، شجاعت در گفتار، جود و احسان، نیکوکاری، نیکو سخن گفتن، پاسداری از حریم امامت، پارسایی، نبوغ در علم و دانش و سایر موارد از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری این امام معصوم بود.

حجت الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: این امام بزرگوار برای تحکیم و گسترش تشیع و تقویت فرهنگ شیعی تلاش بسیاری کرد و باعث نفوذ دین اسلام و تفکر شیعه در جهان شد. شهرستان لامرد یکی از شهرستان‌های جنوبی استان فارس است که در فاصله ۳۷۴ کیلومتری تا مرکز این استان قرار دارد

نظر شما