شناسهٔ خبر: 54854445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشهدالرضا سیاهپوش فرزند امام هشتم(ع) است

مشهد- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) پرچمها و بنرهای بزرگ سیاه در جای جای شهر مشهد و صحن و سرای حرم ثامن الحجج (ع) و گنبد مطهر حرم مطهر رضوی برافراشته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، زائران و مجاوران با مرثیه سرایی و با چشمانی اشکبار در محضر امام رئوف سوگواری می‌کنند و سالروز شهادت فرزند آن حضرت را تسلیت می‌گویند.

شب گذشته نیز به مناسبت شهادت جواد الائمه(ع) مراسم عزاداری و مرثیه سرایی همراه با سخنرانی کارشناسان مذهبی در صحن پیامبر اعظم(ص) و رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

یکی از کارشناسان مذهبی در این مراسم گفت: هر یک از ائمه معصومین(ع) در دوران امامت خود با فتنه‌های گوناگونی مواجه شدند.

حجت الاسلام مسعود عالی با بیان این که امام جواد(ع) اولین امامی بودند که در سن کودکی به امامت رسیدند افزود: عدم پذیرش امامت امام جواد(ع) توسط بسیاری از شیعیان در آن دوران یکی از آفت‌ها و فتنه‌های زمان امامت جوادالائمه(ع)بود ولی آن حضرت این فتنه‌ را تبدیل به فرصت و بدین وسیله شیعیان خالص را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: آن حضرت با شناسایی و تربیت و کادرسازی این افراد آنها را به نقاط مختلف جهان اسلام فرستادند، تا وسیله‌ای برای اشاعه اسلام باشند و اسلام بعد از امامت امام جواد(ع) به وسیله همین کادرسازی و تربیت شاگرد گسترش چشمگیری در جهان پیدا کرد.

مراسم ظهر شهادت امام جواد(ع) نیز امروز با سخنرانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار می‌شود. مراسم شام شهادت امام نهم(ع) نیز با سخنرانی حجج اسلام مومنی و راشدیزدی برگزار خواهد شد.

در مسجد گوهرشاد و رواقهای حضرت زهرا(س)، دارالحجه و دارالهدایه حرم مطهر رضوی نیز با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام جواد(ع) برنامه‌هایی در حال اجراست.

امام جواد(ع) در روز ۳۰ ماه ذی القعده سال ۲۲۰ قمری به شهادت رسیدند.

نظر شما