شناسهٔ خبر: 54849833 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

پوتین: به اهداف خود در عملیات دونباس می‌رسیم

فارس

رئیس جمهور روسیه گفت اهداف عملیات نظامی ویژه در اوکراین که حفاظت از منطقه دونباس و ایجاد شرایط برای تضمین امنیت روسیه است، تغییری نکرده و محقق خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بامداد پنجشنبه گفت که عملیات نظامی ویژه این کشور در منطقه دونباس، به اهداف خود می‌رسد.

پوتین طی نشست خبری توضیح داد: «نیروهای روسیه در عملیات ویژه در اوکراین به اهداف خود دست می‌یابند. هدف نهایی عملیات ویژه حفاظت از دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با اشاره به درخواست فنلاند و سوئد برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اظهار داشت: «اگر نیروهای ناتو در سوئد و فنلاند مستقر شوند، روسیه باید پاسخ دهد. ما مشکلی که با اوکراین داریم را با سوئد و فنلاند نداریم».

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه ناتو ابزار جنگ سرد است و سیاست خارجی آمریکا را منعکس می‌کند، تصریح کرد: «تمایل غرب برای ادامه جنگ در اوکراین ثابت می‌کند که هدف آنها دفاع از منافع اوکراین نیست بلکه حفاظت از منافع خود است».

پوتین در واکنش به ادعای کی‌یف و متحدان غربی‌اش مبنی بر حمله موشکی به مرکز خریدی در شهر «کرمنچوک، تاکید کرد: «ارتش روسیه به اهداف غیرنظامی ضربه نمی‌زند. هیچ چیز در اهداف عملیات ویژه در اوکراین تغییر نکرده ولی تاکتیک‌ها می‌تواند متفاوت باشد».

نظر شما