شناسهٔ خبر: 54846455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولیت حرم مطهر خواستار احداث زائرسراهای ارزان در جوار شاهچراغ(ع) شد

شیراز-ایرنا-تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) ضمن تأکید بر اهمیت احداث زائرسرهای ارزان قیمت در جوار شاهچراغ(ع) گفت: ایجاد و تسهیل راه های دسترسی به آستان مقدس، تکریم هرچه بیشتر زائران و مجاوران حرم مطهر و فراهم کردن زیرساخت‌های زیارتی در شیراز، باید برای مسئولان و متولیان امر مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری چهارشنبه در نشستی با مسئولان اجرایی استان اظهار کرد: در جمهوری اسلامی، مسئولیت به معنای واقعی کلمه، مسئولیت است که می تواند برای تقرب به خدا و خدمت به مردم صرف شود و عبادت باشد و یا سبب خیانت و سوء مدیریت شود. فرصت هایی که در اختیار داریم، بسیار محدود و گذرا هستند. مسئولیت در تفکر اسلامی عرصه ابتلا و آزمایش الهی است و در بررسی اعمال، لحظه لحظه آن در قیامت محاسبه می شود.

تولیت حرم مطهر یادآور شد: هرکسی در هر پست و مقامی، در قبال وظیفه ای که بر عهده دارد، مسئول است و همه ما در هر موقعیت و جایگاهی که در کشور عهده دار آن هستیم، در پیشگاه خدای تبارک و تعالی مسئولیت داریم. پیامبر اکرم(ص) در حدیث شریفی می‌فرمایند "کُلُّکُم راعٍ وَ کُلُّکُم مَسئول"، یعنی همه شما نسبت به آنچه عهده دار شده اید مسئولید. در جهان بینی اسلامی، حتی شهروند عادی نیز در جایگاه خودش، مسئول است و به طور کلی تمامی افراد جامعه نسبت به هم وظیفه و مسئولیت دارند.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن، ذره ذره‌ی اعمال و رفتار در آخرت حسابرسی می شود. "وَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ" (سوره زلزال/ آیه ۸). لذا همه این موضوع مهم را باید مدنظر قرار دهند، به ویژه آنها که در نظام اسلامی، عهده دار مسئولیت هستند.

تولیت حرم مطهر گفت: مسئولان توجه داشته باشند که در کنار انجام مسئولیت ها و امور معمول، باید سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری درست انجام داده و در صورت نیاز ریل‌گذاری های موجود را تغییر داده و اصلاح نمایند. بنا به فرمایش نبی مکرم اسلام(ص) "مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً کَانَ لَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَی یَوْمِ اَلْقِیَامَة" هرکس طریق و سنت حسنه ای را پایه‌گذاری کند، اجر آن کار و همچنین ثواب هر کس که به آن تا روز قیامت عمل می‌کند برای او هست. عکس آن نیز وجود دارد؛ "وَ مَنْ سَنَّ سُنَّةً سَیِّئَةً کَانَ عَلَیْهِ وِزْرُهَا وَ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَی یَوْمِ اَلْقِیَامَة" هرکس طریق بدی را پایه‌ریزی و ریل‌گذاری کند، هم خودش گناه کرده و هم گناه هر کس که در آینده به آن عمل کند برای او خواهد بود.
وی ادامه داد: یکی از فلسفه های وجود برزخ همین است؛ چراکه بعضی از انسان هایی که فوت کرده اند، کارهایی انجام داده اند و اعمالی مرتکب شده اند که ثواب و گناه آن اعمال تا بعد از مرگشان و تا روز قیامت برای آن ها نوشته می شود. پرونده انسان ها با مرگ بسته نمی شود و تا روز اتمام دنیا باز است. لذا مسئولان توجه داشته باشند که ما در بستر چارچوب های الهی، عهده دار مسئولیت هستیم و نمی توانیم از آن ها چشم‌پوشی کنیم.

تولیت حرم مطهر در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در استان فارس و شهر شیراز بحمدالله در حال حاظر، استاندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر و مدیران کل، همه انقلابی و دلسوز هستند و بدین ترتیب حجت برای خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر به مردم تمام است.

برچسب‌ها:

نظر شما