شناسهٔ خبر: 54842884 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رسیدگی به بیش از ۲۳ هزار پرونده قضایی در هشترود

رئیس دادگستری هشترود گفت: طی امسال بیش از ۲۳ هزار پرونده در مجموعه قضایی این شهرستان رسیدگی و بعد از صدور حکم مختومه شدند.

صاحب‌خبر -

آقای رضوی در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی گفت: مجموعه دادگستری هشترود شامل بخش‌های متفاوتی است که شورای حل اختلاف نیز در کنار این مجموعه به کار خود ادامه می‌دهد و در جهت برقراری صلح و امنیت به تلاش خود ادامه می‌دهد.

کل پرونده‌های ورودی به مجموعه قضایی شهرستان ۲۳۷۷۰ پرونده طی امسال  بوده و چند صد پرونده نیز از سال‌های قبل مانده بود که منجر به صدور حکم شد.

مهمترین پرونده‌هایی که بیشترین زمان رسیدگی در دادگستری هشترود را به خود اختصاص داده است شامل نزاع دسته جمعی، توهین و افترا بود که اکثرا منجر به صلح و سازش شد.

وی از بخشش ۴۰ میلیارد ریال دیه و مهریه ۱۱۴ سکه خبر داد و گفت: نزدیک به ۹ میلیارد تومان از پرونده‌های موجود منجر به بخشش و صلح و سازش شد.

 با تلاش مجموعه دادگستری طی پارسال ۳۲ پرونده طلاق که از طرف زوج و زوجه به دادگستری رسیده بود با تلاش کارکنان و قضات این مجموعه منجر به صلح و سازش و برگشت به زندگی مشترک شد.

 شهرستان هشترود طی پارسال حائز رتبه دوم در رسیدگی به پرونده‌ها شد و قاضی نمونه استان نیز به اسم آقای پیمان شیرزاد از مجموعه قضایی هشترود انتخاب شد.

وی همچنین از رسیدگی فوری به پرونده‌ها در ۱۴ روز کاری در این مجموعه قضایی خبر داد.

آقای قشلاقی دادستان عمومی و انقلاب هشترود نیز در این جلسه گفت: خبرنگاران بازوی توانمند حاکمیت هستند و در جهت کم کردن آسیب‌های اجتماعی به صورت شبانه روزی تلاش می‌کنند.

نظر شما