شناسهٔ خبر: 54839774 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

با برگزاری آیین اختتامیه؛

برگزیدگان هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی در استان کردستان معرفی شدند

در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی که در آموزش و پرورش کردستان برگزار شد، نفرات برتر و برگزیدگان مرحله استانی جشنواره معرفی و از آنان تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، آیین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی ظهر امروز با حضور سرپرست معاونت آموزش متوسطه استان، مسئولان آموزش متوسطه اول و دست اندرکاران امر و هم چنین شرکت ویدئو کنفرانسی معاونین آموزشی و کارشناسان آموزش متوسطه اول شهرستانها و مناطق تابعه استان برگزار و نفرات برتر و دانش آموزان برگزیده جشنواره در محورهای نه گانه معرفی و از آنان تجلیل شد.

طیب سالاروندیان سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه مرحله شهرستانی جشنواره با شرکت 144 هزار نفر رشته برگزار شده است، گفت: مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور 300 دانش آموز در قالب 9 محور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در آیین اختتامیه از نفرات اول تا سوم هر محور تجلیل و برای کلیه شرکت کنندگان در جشنواره لوح تقدیرصادر خواهد شد، گفت: نفرات اول هر محور به مرحله کشوری جشنواره که هفته پایانی مرداد ماه سال جاری به میزبانی استان اصفهان برگزار می گردد، راه خواهند یافت.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه استان افزود: این جشنواره در راستای اجرای برنامه درسی ملی، ارتقاء کیفیت آموزشی و ایجاد تفکر فناورانه و کارآفرین برگزار می شود.   

به گفته وی جشنواره نوجوان خوارزمی در 9 محور؛ برنامه نویسی، مناظره علمی، دست سازه( سخت افزار) پژوهش، فعالیت های آزمایشگاهی، زبان و ادبیات فارسی، بازارچه کسب و کار دانش آموزی، ریاضی و زبان خارجی ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه است که هر سال در سه مرحله منطقه، استان و کشوری برگزار می شود.  

سالاروندیان افزود: مرحله استانی هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی هفتم و هشتم تیرماه جاری به صورت مجازی و ارتباط آنلاین و دفاع دانش آموزان از طرح ها در دبیرستان امام محمد غزالی سنندج برگزار شد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه استان در پایان به کارنامه استان و نتایج حضور دانش آموزان در مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی نیز اشاره کرد و گفت: کردستان در سال های گذشته در جشنواره های قبلی جزو استانهای برتر کشور و حائز رتبه های اول تا سوم کشوری بوده است.

گفتنی است در این مراسم نماینده داوران در خصوص روند داوری آثار دانش آموزان در محور های نه گانه گزارشی ارائه کردند. 

نظر شما