شناسهٔ خبر: 54835717 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زمین مورد نیاز برای پارک علم و فناوری زنجان تأمین می شود

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: زمین مورد نیاز برای پارک علم و فناوری زنجان با همکاری راه و شهرسازی در حال تأمین شدن است.

صاحب‌خبر -

آذر پیوند گفت: مصوبه مربوط به تأمین زمین برای پارک علم و فناوری در اراضی گرده داغ با همکاری اداره کل راه و شهرسازی در حال طی مراحل اداری و در واقع روی ریل است.

او می گوید: امور مصوبات مربوط به سوله راه‌اندازی کارخانه نوآوری، فعالیت پارک در محل ستادی تغییر سهام‌داران صندوق پژوهش و فناوری ارزش آفرین اشراق، تخصیص زمین ۲۲۰ هکتاری در برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان هم در حال پیگیری است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: برای برگزاری رویداد تانا که با حضور مسئولان پارک‌های کشوری در تاریخ ۲۲ تیرماه برگزار می‌شود نیازمند همکاری ارگان‌ها هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان هم گفت: ستاد مربوطه در کیلومتر ۵ جاده فرودگاه قرار دارد که دارای هشت بخش تحقیقاتی، ۳۵ عضو هیأت علمی و محقق، ۳۸ نیروی کارشناسی اداری و پژوهشی، ۲۰ نیروی پشتیبانی، مجتمع تحقیقاتی، مرکز رشد و پنج ایستگاه تحقیقاتی است.

عباسی می گوید: این مرکز تحقیقاتی، مرکز رشد واحد‌های فناور، ایستگاه تحقیقات زراعی خیرآباد، ایستگاه تحقیقات زیتون طارم، مجتمع تحقیقاتی قره چریان، پایگاه تحقیقاتی دیم خدابنده، پایگاه تحقیقات پسته ماهنشان و مجتمع آزمایشگاهی شهید جعفری را هم دارد.

رئیس جدید مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان هم گفت: از ابتدای امسال تشکیل قرارگاه دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته و این قرارگاه تشکیل شده است، در این راستا کمیته راهبردی فناوری نانو و همچنین پردیس‌های فناوری و نوآوری هم در وزاتخانه جهاد کشاورزی تشکیل شده که از بین ۱۰ دهکده فناوری پیش‌بینی شده برای کشور، چهارمین دهکده در زنجان راه‌اندازی شده است.


نظر شما