شناسهٔ خبر: 54826819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دفتر رئیس جمهور عراق در واکنش به توئیت صدر؛

«برهم صالح» بر لزوم آزادسازی فلسطین از اشغال صهیونیسم تأکید دارد

سخنگوی ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای به توئیت تند رهبر جریان صدر علیه برهم صالح و متهم کردن او به خودداری از امضای مصوبه جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، ریاست جمهوری عراق امروز سه شنبه به توئیت «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر که در آن برهم صالح، رئیس‌جمهور این کشور را به امضا نکردن قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی متهم کرده بود، واکنش نشان داد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: دفتر ریاست جمهوری چند وقت پیش قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را که از جانب پارلمان ارسال شده بود، دریافت کرد تا اقدامات و تشریفات اداری مربوط به صدور و تصویب آن را طبق ساز و کارهای قانونی معمول و مرتبط با قوانین مصوب پارلمان که برای اجرا به ریاست جمهوری ارجاع داده می‌شود، تکمیل کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رئیس جمهور بدون هیچ گونه ملاحظه کاری دستور تعامل با این پیش نویس را به اعتبار اینکه از جانب پارلمان ارسال شده است، صادر کرد و متن آن در روزنامه «وقائع العراقیه» به تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شد تا وارد مراحل اجرایی شود.

سخنگوی ریاست جمهوری عراق در پایان بیانیه خود تأکید کرد: موضع «برهم صالح» در حمایت از ملت فلسطین و تأکید او بر ضرورت دستیابی ملت فلسطین به حقوق کامل خود و آزادسازی سرزمین فلسطین از اشغالگری رژیم صهیونیستی شناخته شده و ثابت است و او بارها در تریبون‌های ملی و بین المللی و در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل این موضع را تکرار کرده است.

این بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق در حالی منتشر می‌شود که مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق، امروز سه شنبه با انتقاد شدید از این‌که رئیس‌جمهور این کشور قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا نمی‌کند، از نامزدی مجدد او برای منصب ریاست‌جمهوری ابراز تأسف کرد.

وی در واکنش به خودداری برهم صالح رئیس جمهوری عراق از امضای قانون «جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» در حساب توییتری خود نوشت: مایه بسی شرم است کسی که رئیس جمهوری عراق نامیده می‌شود، مخالف امضای قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، این مایه ننگ مردم عراق است که رئیس جمهورشان شخصیتی موافق عادی‌سازی روابط و بلکه سرسپرده به غرب و شرق است.

رهبر جریان صدر در پایان نوشت: من در برابر خداوند و ملت عراق از این اقدام وی اعلام برائت می‌کنم و از نامزدی پیشین و آتی وی برای تصدی منصب ریاست جمهوری متأسف هستم.

نظر شما