شناسهٔ خبر: 5481655 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لاريجاني: بايد شرايط را براي حضور حداكثري مردم در انتخابات آماده كنيم (4)

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/03/10
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : هر قدر در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ، نخبگان ملی حضور بیشتری داشته باشند ، آینده کشور بهتر می تواند رقم بخورد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، آقای لاریجانی در ادامه سخنان خود در جمع فرمانداران سراسر کشور گفت : انتخابات یعنی حضور مردم برای تعیین سرنوشت خود و در فضای یاس آلود ، تلخ گویی و سیاه نمایی رغبت مردم برای حضور در انتخابات کاهش می یابد.
وی افزود : فرمانداران باید تلاش کنند که کارهای مهم عمرانی را مطرح کنند و فعال بودن کشور را نشان دهند .
لاریجانی تصریح کرد : توجه داشته باشید که فضای یاس آلود نه برای سرمایه گذاری ، مفید است و نه برای امور سرنوشت ساز ؛ و انتخابات امری سرنوشت ساز برای کشور است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد فضای امیدوارکننده در کشور یک رکن به شمار می رود ، گفت :‌ امروز عمل انقلابی این نیست که ما شرایط سیاهی ترسیم کنیم چرا که هم غیرواقعی است و هم مسئولیت شناسی درستی نیست . چرا که ما امر مهم انتخابات را در پیش داریم و نقد هم که می کنیم باید منصفانه باشد و شرایط را برای رفتن رو به جلو مهیا کنیم.
لاریجانی با اشاره به اینکه ما باید شرایط را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات آماده کنیم تاکید کرد : خیلی کار باید صورت گیرد تا حضور حداکثری رخ دهد و این یک سرمایه ملی برای کشور است چرا که حضور حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه بزرگی برای ملت ایران ، انقلاب ، امنیت ملی و حفظ منافع ملی کشور است .
رئیس مجلس گفت : اگر بخواهیم این را یک اصل بدانیم باید اقداماتی را سامان دهیم و نباید این موضوع مهم را دست کم بگیریم و یکی از اقدامات این است که رقابت سالم و واقعی در کشور به وجود بیاوریم .
وی افزود : حضور حداکثری در یک شرایط ایستا رخ نمی دهد و باید رقابت واقعی باشد نه در سخنرانی؛ بلکه باید مردم احساس کنند نظرات مختلف وجود دارد و هرکسی به آن رایی که برای آینده کشور می تواند مفید باشد بپیوندد.
لاریجانی گفت : هیات های نظارت و اجرایی در این زمینه مسئولیت دارند که شرایط را برای رقابت حداکثری فراهم کنند و احزاب و گروه های سیاسی نیز باید تلاش کنند این رقابت حداکثری بر اساس آرای متنوع موجود باشد .
رئیس مجلس همچنین با اشاره به موضوع امنیت و انتخابات گفت : هر چه فضای امنیت اجتماعی و روانی در کشور وجود داشته باشد انگیزه برای حضور حداکثری مردم بیشتر خواهد بود.
وی اضافه کرد : ما در این زمینه وضعیت مناسبی داریم و باید مراقبت کنیم بی جهت امنیت کشور مخدوش نشود .
لاریجانی همچنین با اشاره به اهمیت فضای روانی سالم در حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت : هر قدر در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری ، نخبگان ملی حضور بیشتری داشته باشند ، آینده کشور بهتر می تواند رقم بخورد.
وی افزود : رجال ملی در شرایطی حضور پیدا می کنند که آراستگی از نظر سیاسی و امنیت روانی در جامعه وجود داشته باشد .
رئیس مجلس تصریح کرد : توهین ، تحقیر و تفرقه اندازی و مسائلی از این قبیل که به شان افراد لطمه می زند حتماً حضور رجال ملی را کم رنگ و آنها را از حضور در رقابت منصرف می کند .
وی با اشاره به اینکه انتخابات امر مبارک و جشنی است که مردم در سرنوشت خود مشارکت می کنند ، گفت : در جشن که به کسی توهین نمی کنند و جشن سرنوشت ساز دارای ملزوماتی در سرنوشت ملت است و همه باید مراقبت کنند از جمله دستگاه هایی که مجری هستند باید مراقبت کنند که آداب جشن سرنوشت ملی رعایت شود.
لاریجانی تصریح کرد : این جا میدانی نیست که افراد به هم توهین و تخریب کنند و باید برای این نوع مسائل تعبیر مقدمات کرد و بخش های مختلف از شهر گرفته تا استان و سطح ملی به آن توجه کنند .
وی گفت : این مسئله شخصی نیست که فقط یک نفر تخریب می شود این شرایطی را به وجود می آورد که رجال حاضر نمی شوند حضور پیدا کنند و در نتیجه کشور ضرر می بیند.
صدا و تصویر دارد
ادامه دارد

نظر شما