شناسهٔ خبر: 54799042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خدمات رسانی خانه های هلال در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۱۰ خانه هلال در استان وجود دارد که ۸۰ مورد در راستای فراگیری آموزه‌های امدادی، ارزیابی صحنه و تیم‌سازی اعضای داوطلب فعال است.

صاحب‌خبر -

امان الله جهان بین گفت: این خانه های هلال در مناطق مختلف استان به ویژه کم برخوردار و روستاها در حال فعالیت هستند.

او می گوید: در خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر که بیشتر با اولویت مناطق محروم  و روستایی فعال است، دوره‌های آموزشی  مهارت های امدادی، آموزشی، خود ایمنی و خود امدادی برای روستاییان برگزار می‌شود.

به گفته جهان بین، در همین راستا تعاملاتی بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال احمر استان در راستای ارائه آموزش به جامعه هدف وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر می گوید: ۹۰ درصد از خانه های هلال در مناطق کم برخوردار و مناطق روستایی استان دایر شده است.

او با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۹ هزارو ۵۰۰ تن در استان عضو جمعیت هلال احمر قرار دارند، گفت: آمار اعضای جمعیت هلال احمر استان در حال افزایش است که این امر نشان دهنده حضور پرشور ومردم در انجام اقدامات داوطلبانه برای همنوعان است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، آموزش‌های این نهاد در استان در سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است.

جهان بین می گوید: هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد این مدت در آموزش های تخصصی  و همگانی به امدادگران نیز موفق به برگزاری ۳۵ دوره شده که از این تعداد۲۰ دوره تخصصی بوده و در رشته های مختلف کوهستان، نجات در جاده، آوار بندی، محیط های آبی، و پیش بیمارستانی برگزار شد.

او با بیان اینکه وظیفه آموزش همگانی درباره امدادرسانی، حوادث طبیعی و غیرطبیعی و انواع بلایا بر عهده هلال احمر است گفت: افزایش کیفیت این بخش می تواند آسیب های ناشی از سوانح و حوادث را تا حد زیادی کاهش دهد و مردم را برای رفتار مناسب در هنگام بروز آنها آماده کند.

جهان بین می گوید: جمعیت هلال احمر آموزش‌های مختلف برای امداد رسانی برای گروه های سنی مختلف برگزار می‌کند تا در مواقع بحرانی نجات دهنده جان یک انسان باشند.

او گفت: هم اکنون راه اندازی پایگاه بین شهری محور باشت به چرام در دست اجرا می باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما