شناسهٔ خبر: 54795964 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ترکیه، سوئد، فنلاند و ناتو نشست چهارگانه در مادرید برگزار می‌کنند

امیرمحمد سهرابی

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت که این کشور به همراه سوئد، فنلاند و ناتو نشست چهارگانه سران را این هفته در مادرید به عنوان بخشی از نشست مهم این ائتلاف برگزار خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه طی مصاحبه‌ای با تلویزیون خبری هابر ترک عنوان داشت: «روز سه‌شنبه، به درخواست ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو یک نشست چهارجانبه در مادرید با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه برگزار خواهد شد. حضور ما در این نشست به معنای عقب‌نشینی از موضعمان نیست.»

کالین یادآور شد که تاکنون دو نشست میان مقامات ترکیه‌ای با همتایان سوئدی و فنلاندی برگزار شده است تا درخصوص عضویت این دو کشور در ائتلاف ناتو گفت‌وگو شود.

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه افزود که وی به همراه وزیر دفاع این کشور برای سومین دور از مذاکرات امروز (دوشنبه) سفری به بروکسل خواهند داشت و همچنین چهارمین دور از مذاکرات پیش از نشست ناتو در مادرید برگزار خواهد شد.

ابراهیم کالین باری دیگر خاطرنشان کرد که ترکیه انتظار دارد تا سوئد و فنلاند موضع مشخصی را درخصوص "گروه‌های تروریستی" از جمله "پ‌ک‌ک" اتخاذ کنند.

نشست ناتو قرار است از روز سه‌شنبه الی پنج‌شنبه برگزار شود و همچنین انتظار می‌رود واکنش ناتو نسبت به جنگ اوکراین و مسئله عضویت فنلاند و سوئد در این ائتلاف از موضوعات اصلی این نشست باشند.

انتهای پیام

نظر شما