شناسهٔ خبر: 54794883 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سجاد شهباززاده به استقلال پیوست؛ آبی ها بالاخره دست به کار شدند

صاحب‌خبر -
سجاد شهباززاده به استقلال پیوست؛ آبی ها بالاخره دست به کار شدند
خبرگزاری آریا- پس از توافق با مدیرعامل و با امضاى قرارداد؛ سجاد شهباززاده به استقلال پیوست.
به گزارش آریا، سجاد شهباززاده مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال سپاهان که پیش از این با  استقلال به توافق رسیده بود، پس از جلسه با مدیرعامل این باشگاه، با امضای قراردادش به صورت رسمی به استقلال پیوست. شهباززاده که پیش از این هم سابقه حضور در استقلال را داشته، در سایپا، آلانیا اسپور ترکیه، نفت تهران، القطر قطر و سپاهان سابقه بازی داشته است. این مهاجم در فصل گذشته 6 گل به ثمر رساند و ٦ پاس گل به هم بازیانش داد همچنین در لیگ بیستم موفق شد 20 گل به ثمر برساند و به عنوان یكى از موفق ترین بازیكنان فصول گذشته لیگ به استقلال پیوست.
چند روز پیش و قبل از اعلام رسمی ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی آبی های پایتخت بود که حساب رسمی استقلال در اینستاگرام با ارسال پستی از پیوستن شهباززاده به این تیم خبر داد اما تمام تمرکز مدیران روی یافتن گزینه مناسب برای هدایت این تیم بود و به همین دلیل قرارداد این بازیکن به شکل رسمی به امضا نرسید.
در نهایت و پس از توافق با ساپینتو، این سرمربی پرتغالی نیز با دیدن فیلم بازی های شهباززاده خرید این بازیکن را تأیید کرد تا در نهایت قرارداد 2 ساله این بازیکن در حضور مدیرعامل آبی ها به امضا برسد و سجاد برای سومین مقطع مختلف پیراهن استقلال را بر تن کند. حساب رسمی باشگاه استقلال درباره این انتقال نوشته است: «سجاد شهباززاده مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال سپاهان که پیش از این با  استقلال به توافق رسیده بود، پس از جلسه با مدیرعامل این باشگاه، با امضای قراردادش به صورت رسمی به استقلال پیوست.
شهباززاده که پیش از این هم سابقه حضور در استقلال را داشته، در سایپا، آلانیا اسپور ترکیه، نفت تهران، القطر قطر و سپاهان سابقه بازی داشته است. این مهاجم در فصل گذشته 6 گل به ثمر رساند و ٦ پاس گل به هم بازیانش داد همچنین در لیگ بیستم موفق شد 20 گل به ثمر برساند و به عنوان یكى از موفق ترین بازیكنان فصول گذشته لیگ به استقلال پیوست.»
اکنون و پس از خریدهای پر سر و صدای رقیب همشهری، هواداران استقلال در انتظار تمدید قرارداد با بازیکنان مورد نظر کادرفنی و همچنین تقویت تیم در جبهه های مختلف هستند. به نظر می رسد که تمام تمرکز استقلال در تقویت عناصر تهاجمی تیم است. ریکاردو ساپینتو که در دوران بازیگری به عنوان مهاجم برای باشگاه های مختلف به میدان رفته، تیم های تحت هدایت او نیز عموما تهاجمی بوده و به همین دلیل او در زمان تصدی هدایت تیم های مختلف، کار تقویت را از خط حمله آغاز کرده است.
هر چند که استقلال توانست فصل قبل را با اقتدار و شکستن انواع و اقسام رکوردها به پایان برساند، اما واقعیت این است که ثبت آمار 39 گل زده طی 30 بازی برای تیم قهرمان لیگ چندان قابل قبول نیست به خصوص اینکه بدانیم از این تعداد، 3 گل آبی ها با رای کمیته انضباطی به حساب آنها افزوده شده و تیم فرهاد مجیدی فصل قبل در زمین مسابقه فقط 36 بار دروازه رقبا را باز کرد.
ستقلال در لیگ بیست و یکم 19 بار از سد حریفان گذشت که این تیم فقط در 6 مورد از این پیروزی ها توانست با اختلاف بیش از یک گل به برتری دست یابد که یکی از این 6 پیروزی نیز همان دیدار با گل گهر بود که به دلیل استفاده سیرجانی ها از بازیکن غیرمجاز به دست آمد و آبی پوشان در 13 مسابقه با اختلاف یک گل برنده شدند.
شش تساوی بدون گل (بدون احتساب دیدار با گل گهر) نیز دلیل دیگری بر لزوم تقویت استقلال در فاز تهاجمی است. پس از خروج رودی ژستد از این تیم، آبی ها توانستند سجاد شهباززاده را جذب کنند اما واقعیت این است که از میان ارسلان مطهری و آرمان رمضانی، احتمال جدایی حداقل یک نفر بالاست و ساپینتو به دنبال جذب یک مهاجم ششدانگ خارجی است.

نظر شما