شناسهٔ خبر: 54792909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

‌ارزیابی آبزیان دریاچه سد سلمان فارسی در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: ارزیابی دوره‌ای ذخایر آبزیان دریاچه سد سلمان فارسی در شهرستان قیروکارزین در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

مهدی همتی گفت: به منظور ارزیابی ذخایر آبزیان دریاچه سد سلمان فارسی قیروکارزین با همکاری تعاونی صیادی قره آغاج صید آزمایشی دریاچه انجام شد.

او گفت: برای ارزیابی ذخایر آبزیان منابع آبی و برآورد میزان آبزیان در سطح دریاچه‌ها و در راستای مصوبات کمیته نظام نامه آبزی پروری استان فارس هر ساله در تیر، مدیریت شیلات استان عملیات صید آزمایشی از منابع آبی را برنامه ریزی و تحت نظارت کامل اجراء می‌کند.

همتی گفت: صیادی از دریاچه سد سلمان فارسی با استفاده از ۷ گروه صیادی در قالب یک شرکت تعاونی صیادی هرساله انجام میشود که از عمده‌ترین ماهیان قابل صید از این دریاچه انواع کپور، سرخه، لجن خوار و بومی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: داده‌های حاصل از صید آزمایشی در دریاچه در تعیین تکلیف صدورمجوز صیادی و تصمیم گیری‌های مربوط به حوزه آبزیان مورد استفاده قرار میگیرد.

همتی گفت: از ۳ هزار هکتار دریاچه سد سلمان فارسی در سال گذشته ۱۰۰ تن ماهی صید شده است که پیش بینی میشود این میزان امسال قریب به ۱۵۰ تن برسد

نظر شما