شناسهٔ خبر: 54785698 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهار سبز پتروشیمی بوعلی سینا با فروش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان

پتروشیمی بوعلی سینا با نماد «بوعلی» فصل بهار خود را با ثبت رکورد تاریخی دیگر پشت سر گذاشت و به فروش بیش از ۱۰هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دست یافت.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارش منتشر شده در کدال؛ این میزان فروش بهاری پتروشیمی بوعلی سینا در ۳ماهه نخست سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را به رخ می‌کشد.

این شرکت در ۳۱ روزه سپری شده خرداد ماه جاری نیز ۴۳۲۳ میلیارد تومان فروش محصول داشته که این میزان در خرداد سال گذشته ۱۷۹۰ میلیارد تومان بوده است.

در روزهای گذشته سهم «بوعلی» در بازار سرمایه با ثبت سقف تاریخی جدید، به حدود ۱۰۲۵۰ تومان به ازای هرسهم رسید که به عقیده کارشناسان با وارد مدار شدن واحد پارازایلین این مجتمع، سود آن بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار دیگر افزایش خواهد داشت.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان و در منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره) قرار دارد. این مجتمع، سومین طرح آروماتیکی صنایع پتروشیمی ایران است که عملیات اجرایی آن در فروردین ماه ۱۳۸۰ آغاز شد و واحد‌های تولیدی آن در سال ۱۳۸۳ راه اندازی گردید.

در حال حاضر واحد‌های فرآیندی این مجتمع ۷ واحد است که لیسانس واحد‌های آن از AXENS فرانسه، KRUPP UHDE آلمان، SINOPEC چین بوده و در حال بهره برداری هستند.

محصولات شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در داخل کشور به شرکت‌های پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)، شهید تندگویان، امیر کبیر، پارس و کارون ارسال می‌گردد و مقصد صادراتی آن نیز کشور‌های حوزه خاورمیانه و کشور‌های آسیای جنوب شرقی است.

نظر شما