شناسهٔ خبر: 54782271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هدررفت واقعی آب در کلانشهر مشهد ۹ درصد است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: میزان هدر رفت واقعی آب (فرسودگی شبکه و اتفاقات آب) در این کلانشهر حدود ۹ درصد است که با بهسازی شبکه آب این میزان قابل کاهش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در نشست خبری در مشهد، افزود: طول شبکه توزیع آب در مشهد ٦ هزار کیلومتر است که ٢٦ درصد آن فرسوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها، مشهد در شرایط سخت کم‌آبی قرار دارد که مدیریت مصرف توسط مشترکان برای گذر از تابستان ضرروی است.

اسماعیلیان اضافه کرد: همچنین ۲۷۰ روستا در شهرستان مشهد تحت پوشش این شرکت است که ۹۰ روستا در شرایط تنش آبی قرار دارند و ۷۵ روستا نیز به صورت تانکری آبیاری خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: ۱۸۰ منبع آبی برای آبرسانی به روستاها وجود دارد و انشعابات غیرمجاز به خصوص در باغ ویلاها تعدی در حقوق روستاییان است که باید جلوی توسعه تغییرکاربری و ساخت و ساز غیرمجاز گرفته شود.

وی با تاکید بر جدیت این شرکت در شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز و حمایت دستگاه قضا، افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز در مشهد کشف شد.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: در سفر استانی رییس جمهور بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار ارزی و ریالی برای بخش آب و فاضلاب مشهد اختصاص یافت که ٣ هزار میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به پروژه های تامین آب شرب است.

هماهنگی با شرکت برق برای عدم قطع برق تاسیسات آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اضافه کرد: سال گذشته با طرح شرکت برق در خصوص قطع برنامه ریزی شده برق مشترکان، مشکلات زیادی در آبرسانی و تاسیسات این شرکت ایجاد شد.

اسماعیلیان افزود: از این رو امسال نشست های متعددی با شورای هماهنگی مدیران آب و برق استان برگزار و هماهنگی لازم در خصوص عدم قطع برق تاسیسات و چاه‌های این شرکت صورت گرفت تا در تابستان امسال شاهد قطعی برق در تاسیسات آب شرب مشهد نباشیم.

نیاز آبی مشهد از ۵۰۰ حلقه چاه، ٢ رشته قنات، یک رشته چشمه و سدهای دوستی، کارده، ارداک و طرق تامین می شود.

متوسط مصرف آب در مشهد برای مشترک خانگی حدود ١٢٠ لیتر در شبانه روز است.
 

نظر شما