شناسهٔ خبر: 54761541 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ایران خودرو | ایران خودرو فروش | ایران خودرو کیفیت

تحویل خودروهای ایران خودرو به مشتریان چگونه است؟!

ایران خودرو شیوه‌های تحویل خودرو به مشتریان را مشخص کرد.

صاحب‌خبر -

ایران خودرو از کمپانی‌های مهم خودرو سازی در ایران است. تاسیس ایران خودرو به پیش از انقلاب بازمی‌گردد. در مواقعی که تصادفات افزایش می‌یابد، ایران خودرو در معرض اتهام ساخت خودروهای بی‌کیفیت قرار می‌گیرد. همچنین پولی که ایران خودرو از مشتری‌ها برای فروش خودروهایش می‌گیرد، برابر پولیست که در خارج از کشور برای ماشین‌های به روز و با کیفیت پرداخت می‌شود. با بروز شایعات آزاد سازی واردات خودرو، ایران خودرو نگران از دست دادن بازار خود شده و اعضای اصلی این شرکت نگرانی‌های خود را ابراز نموده‌اند.

ایران خودرو

مشتریان مختارند محل تحویل محصول ایران خودرو را انتخاب کنند

به گزارش برنا به نقل از تسنیم از ایکوپرس- گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه‌ای، ضمن اختیاری دانستن انتخاب سایت تولیدی و یا نمایندگی به عنوان محل تحویل خودرو مشتریان، تاکید کرده در صورت انتخاب تحویل در سایت تولیدی، هزینه حمل مسترد می‌شود. 

این اطلاعیه به این شرح است:

در پی درخواست مشتریان برای تسریع در فرآیند تحویل خودرو و ایجاد امکان تحویل در محل سایت‌های تولیدی گروه صنعتی ایران‌خودرو در سطح کشور، پیامک پیشنهادی برای تمامی مشتریان ارسال می‌شود که انتخاب این گزینه به صورت کاملا اختیاری است. 

بر همین اساس، پیوندی در میز کار مشتری در سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir برای مشتریان ایجاد می‌شود که در صورت تمایل می‌توانند گزینه تحویل حضوری را انتخاب کنند و در صورت انتخاب این پیشنهاد، هزینه حمل خودرو به مشتریان بازگردانده می‌شود.

پیامک برای تمامی مشتریان فارغ از محل سکونت ارسال می‌شود و در صورت عدم انتخاب تحویل حضوری، خودرو به محل نمایندگی در شهر مورد نظر حمل می‌شود.

ضمن آن‌که جریمه دیرکرد در تحویل یک مرحله تا صدور سند خودرو محاسبه می‌شود و در مرحله تحویل نیز قابلیت محاسبه دارد و این موضوع به دلیل تغییر در ماهیت فرآیندها تا صدور سند، تکمیل وجه، شماره‌گذاری و حمل و تحویل پیش‌بینی شده است. 

مشتریان محترم در صورت وجود هر گونه ابهام و یا سوال، مراتب را از طریق مدیریت ارتباط با مشتریان این گروه با شماره تماس 096440 پیگیری کرده و از توجه به اخبار و شایعات غیرواقعی که بیش‌تر از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود خودداری کنند. 

ایران خودرو در جاده کیفیت گام برمی‌دارد

پس از تغییر و تحولات مدیریتی در گروه صنعتی ایران خودرو، طی دهه نخست اردیبهشت ماه امسال مدیرعامل این گروه صنعتی با تشریح دستاوردهای کیفی سه ماهه این شرکت از کاهش ۵۵ درصدی خودروهای متوقف در شبکه خدمات پس از فروش و بهبود ۲۰ درصدی شاخص‌های کیفی قبل از تحویل محصولات این شرکت به مشتریان بر اساس ارزشیابی شرکت بازرسی و استاندارد ایران در سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه امسال خبر داد و تاکید کرد که بهبود ۲۰ درصدی شاخص های کیفی قبل از تحویل شاخص ارزشیابی محصول IQX)  (  فروردین ۱۴۰۱ نسبت به میانگین بهمن و اسفند ۱۴۰۰، از نشانه‌های اثربخشی اقدامات و برنامه‌های کیفی گروه صنعتی ایران خودرو در مدت مذکور بوده است. مهدی خطیبی همچنین از کاهش ۵۵ درصدی خودروهای متوقف و متوقع در شبکه خدمات پس از فروش از بهمن ماه ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با اولویت‌دهی به تامین قطعات شبکه، شاهد افزایش رضایتمندی مشتریان هستیم. او اعلام کرده بود که در راستای تحقق منویات مقام معظم ، ابلاغیه هشت گانه رئیس جمهوری محترم و ارج نهادن به مطالبات به حق مشتریان محترم، تدوین و اجرای طرح تحول کیفیت در زنجیره ارزش و در حوزه‌های تامین، مهندسی و طراحی، ساخت و تولید، فروش، خدمات پس از فروش و لجستیک را در سه محور طراحی و عرضه خودروهای جدید، توقف تولید محصولات قدیمی و رفع عیوب مزمن و کیفی سازی محصولات تولیدی جاری، در دستور کار قرار داده‌ایم. خطیبی، افزود: از نیمه‌های بهمن ماه سال گذشته، به منظور عملیاتی شدن اهداف کیفی محصولات، حدود ۷۰ پروژه بهبود مشخصه‌های کیفی محصولات جاری و قریب به ۱۹۰ برنامه زیرساختی در جهت ارتقای کیفیت در طول زنجیره ارزش ایران خودرو برای سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده و در حال اجرا است. او تاکید کرد که با تمرکز و توجه به برنامه های اثربخش و نتیجه گرا، موضوع ارتقای کیفیت محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به‌طور مستمر نظارت و مراقبت می‌شود. به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، نتایج بررسی روند شاخص‌های کیفی قبل از تحویل و نحوه پشیبرد برنامه‌های کیفی، حکایت از اثربخش بودن برنامه ها و بهبود این شاخص‌ها داشته و اعمال گارانتی سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر برای تمامی محصولات تولید مدل ۱۴۰۱، ایجاد زیرساخت‌های لازم و ظرفیت سازی در شبکه خدمات پس از فروش، الزام به تولید بدون کسری محصولات با توجه به تاثیرات قابل ملاحظه تولید به‌صورت عبور مستقیم بر شاخص‌های کیفی از عمده اقدامات پیش برنده اهداف کیفی شرکت ایران خودرو، طی سال جاری است. او افزود: باتوجه به نقش و سهم بالای کیفیت قطعات در ارتقای کیفی محصولات تولیدی، زنجیره تامین و مجموعه سازندگان قطعات، تلاش کردیم با ایجاد تعاملات مناسب و افزایش هم افزایی با سازندگان، زمینه های اجرای بهبود کیفیت قطعات و محصولات را فراهم کنیم که این رویکرد مورد استقبال قطعه‌سازان نیز قرار گرفته است. خطیبی با تاکید بر رویکرد پشتیبانی و حمایتی از قطعه سازان، گفت: در عین حال سال ۱۴۰۱ الزامات کیفی مشخصی را برای حوزه تامین قطعات در نظر گرفته‌ایم، پشتیبانی فنی و مهندسی برای ارتقای قابلیت سازندگان، الزام و نظارت به تضمین هم‌زمان کیفیت، کمیت و زمان تحویل قطعات توسط سازندگان، همکاری با سازندگان با رتبه معتبر  AوB  بر اساس رتبه‌بندی ساپکو و ابطال تاییدیه سازنده قطعه ای  که از اهداف کیفی تبعیت نکرده، از جمله رویکردهای گروه صنعتی ایران خودرو در ارتباط با حوزه کیفیت تامین و قطعات است. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، تمرکز بر خواست مشتری در شاخص‌های کیفیت، گسترش نظارت کیفی به همه واحدهای موثر در زنجیره ارزش شرکت، تمرکز بر بهینه سازی الگوهای رفتاری، استانداردسازی رویه‌ها و مشخصه‌ها و دست‌یابی به بالاترین استانداردها در کیفیت محصولات و خدمات و برنامه های متعدد دیگر را از اقدامات اصلی این شرکت قلمداد کرده بود. با این روند می توان رشد شاخص کیفیت و افت میزان مراجعه مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو را نخستین دستاورد اجرای برنامه های مذکور قلمداد کرد.