شناسهٔ خبر: 54753157 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقام یمنی:

نقض تعهدات ائتلاف سعودی در قبال آتش بس یمن هیچ توجیهی ندارد

عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که هیچ توجیهی وجود ندارد تا ائتلاف سعودی از اجرای تعهدات تمدید آتش بس شانه خالی کند.

صاحب‌خبر -

«عبدالملک العجری» در مصاحبه با شبکه المسیره گفت: کمیته نظامی در صنعا با پیشنهاد سازمان ملل برای بازگشایی فوری دو راه ارتباطی در تعز موافقت کرد. سایر جاده‌های پیشنهادی سازمان برای بازگشایی به بررسی نیاز دارد تا تضمین شود ائتلاف متجاوز سعودی از آن برای اقدامات خصمانه استفاده نمی‌کند.

عضو هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی در صنعا گفت: کارشکنی در انجام پرواز‌ها بین صنعا و قاهره غیرقابل توجیه است و هیچ دلیل قانع کننده‌ای ندارد. سازمان‌ها و مؤسسات در صنعا از حداکثر امنیت و آمادگی برخودارند و آمادگی فنی و لجستیک آن‌ها از نمونه‌های مشابه طرف مقابل بیشتر بوده و همین مسئله آن‌ها را نگران کرده است.

او گفت: ما به برقراری صلح تمایل داریم و از سختی‌هایی که در مسیر تحقق آن وجود دارد اطلاع داریم، ولی از جدیت و شجاعت کافی برای برداشتن گام‌ها به سوی صلح برخوردار هستیم.

متجاوزان به یمن و مزدوران آن‌ها روز گذشته بیش از ۱۷۰ بار آتش بس انسانی و نظامی را در این کشور نقض کردند.

ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان از زمان اعلام آتش‌بس که با میانجیگری سازمان ملل برقرار شد، برخلاف پایبندی طرف یمنی به مفاد آتش بس، به نقض روزانه آن ادامه داده است. این ائتلاف بار‌ها هواپیما‌های جاسوسی خود را بر فراز یمن به پرواز درآورده و چندین محموله سوختی را با وجود کسب مجوز‌های بین‌المللی توقیف کرده است.

نظر شما