شناسهٔ خبر: 54751813 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در گفت وگو با جی پلاس

عادل غلامی: جوانگرایی نکرده ایم/ والیبال ایران بروزرسانی می‌خواهد

عادل غلامی می گوید جوانگرایی در تیم ملی والیبال صورت نگرفته و فقط یک سری بازیکن در سال های اخیر به تیم ملی اضافه شدند و مستعدها در تیم ماندند.

صاحب‌خبر -

عادل غلامی ملی پوش اسبق والیبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص عملکرد تیم ملی در لیگ ملت‌ها گفت: نباید الان برد و باخت‌ها را حساب کنیم؛ من نه طرفداری می‌کنم نه تخریب؛ بلکه حرفی را که منطقی باشد می‌گویم و با شخص خاصی کاری ندارم.  به نظر من اگر تمام بازی‌ها را هم می‌بردیم باز هم باید به دنبال راهی بودیم که به ثبات برسیم؛ من همیشه حرفم همین است که با یک برد نباید خوشحال باشیم و با سه چهار باخت هم نباید نا امید شویم.

او افزود: نظر شخصی‌ام این است که پتانسیل این نسلی که الان در والیبال ما هستند به اندازه‌ای است که می‌توانند کارهای خاصی انجام بدهند. از نظر من حتی جوان گرایی هم نشده ؛ ما از سال 2016 که المپیک را سپری کردیم سیاست فدراسیون تغییراتی داشت و کم کم بازیکنانی را اضافه کرد که نفرات مستعد ماندگار و نفراتی که مستعد نبودند از چرخه خارج شدند و این چیزی است که در تمام دنیا اتفاق می‌افتد.

غلامی درباره مشکلات والیبال ایران گفت: قبلا هم گفتم مشکل ما مشکل ساختاری است؛ حتی زمانی که برنامه‌ای را دانلود می‌کنیم بعد از مدتی بروز رسانی می‌شود والیبال ما هم  نیاز به بروز رسانی دارد اما متاسفانه نمی خواهیم به این موضوع توجه کنیم. ساختار والیبال ما طوری بود که سال 2009 و 2010 به سختی دوم آسیا می‌شدیم و با ورود ولاسکو تیم قهرمان آسیا شد و در جهان هم مقابل تیم‌های بزرگ هم برد و هم باخت داشت. ولاسکو شاید از نظر نتیجه‌ای نسبت به مربیان دیگر خیلی بهتر نبود اما ساختار و سیستم وارد والیبال ما کرد و اتفاق‌هایی که افتاد از فدراسیون تا همه کسانی که ایفای نقش داشتند در قالب این سیستم حرکت می‌کردند و ثبات ایجاد شد.

ملی پوش سابق والیبال ایران با اشاره به اینکه هیچ وقت مربیان ما به کشورهای خارجی اعزام نمی‌شوند گفت: ما به دنبال این نرفتیم که مربیان خودمان را به کشورهایی مانند ایتالیا و برزیل بفرستیم و فکر کنم هیچ وقت هم این اتفاق نخواهد افتاد و حتی پیشنهاد دادم 6-5 نفر از مربیان را برای شرکت در دوره‌ها اعزام کنند. ما باید بروز شویم و حتی اگر الان هر 7 بازی را هم می‌بردیم باز هم همین حرف را می‌زدم. داورزنی مدیر فوق‌العاده‌ای است و از زمانی که آمده تمام اتفاقات خوب برای والیبال ما رقم خورده اما حتی بهترین‌ها هم نیاز به بروز رسانی دارند.

عادل غلامی در پایان صحبت‌های خود گفت: لزوما مربی خارجی خوب نیست، عطایی ، اکبری، محمدی راد، شهنازی و خیلی از نفرات دیگر مربیان با دانشی هستند اما همچنان می‌گویم ساختار ما مناسب نیست. بازیکن 27 ساله ما می‌آمد اردوی تیم ملی و مربی خارجی تازه روی تکنیک آن بازیکن کار می‌کرد. این‌ها مشکلاتی است که در والیبال ما وجود دارد؛ متاسفانه مشاورها هم مشاوره‌ای که می‌دهند شاید برای گذشته باشد و فایده‌ای برای ما نداشته باشد.  تیم ملی ما متعلق به همه مملکت است از بازیکن گرفته تا هوادار. در هر حالت وظیفه ما است که حمایت کنیم اما نقدها اگر درست و بدون غرض ورزی باشد می‌تواند کمک کند. یک سری چیزها اگر درست شود تیم ملی ما می‌تواند نتایج  خیلی بهتری کسب کند.

نظر شما