شناسهٔ خبر: 5474650 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در سالروز کشتار کشتی «مرمره» توسط رژیم صهیونیستی

جهاد اسلامی: اسرائیل بدترین گزینه را انتخاب کرد/ روابط ما با ایران بر اساس احترام متقابل است

جهاد اسلامی در مراسم سالروز هدف قرار دادن کشتی «مرمره» به دست نظامیان رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم با این کار بدترین گزینه را انتخاب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الهندی» یکی از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین برخی ادعاها درباره حضور اختلافاتی میان این جنبش و تهران را تکذیب کرد و گفت روابط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام متقابل است.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «PNN» فلسطین،  الهندی در مراسم سالروز کشتار کشتی «مرمره» گفت: آنچه دشمن در جنگ نتوانسته به آن دست یابد از طریق محاصره به دست نخواهد آمد. ظلم و جنگ اسرائیلی اراده ملت فلسطین از طریق محاصره مداوم را نخواهد شکست.

وی افزود: غزه محاصره است زیرا در مقابل آرزوی ایجاد امپراتوری برای اسرائیل ایستاده است و در این مسیر سدی محکم به شمار می‌رود.

الهندی در رابطه با کشتی مرمره گفت: اسرائیل ترجیح داد که مسافران آن را بکشد و این بدترین گزینه برای اسرائیل در طول تاریخ آن بود و اگر اجازه می‌داد وارد غزه شوند یا آنها را از بندر «اسدود» دور می‌کرد یادبود آنها را گرامی نمی‌داشتیم و جاودانه نمی‌شد.

وی تاکید کرد که آرمان فلسطین، مسأله مرکزی امت باقی خواهد ماند و آزادی حقیقی بدون آزادسازی فلسطین رخ نخواهد داد.

در 31 ماه می سال 2010 میلادی کشتی ماوی مرمره که از سوی جمعیت «اینسانی یاردیم وقفی» یک نهاد خیریه مرتبط با حزب عدالت و توسعه ترکیه، با بیش از 600 سرنشین شامل حامیان فلسطینی ها در جهان در تلاش برای رفع محاصره غزه در بخش آبهای بین المللی دریای مدیترانه از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت. در این حمله 9 نفر کشته و دهها تن زخمی شدند و با برانگیخته شدن انتقادهای بین المللی علیه اسرائیل، ترکیه تا آستانه قطع مناسبات با تل آویو پیش رفت.

انتهای پیام/م

نظر شما