شناسهٔ خبر: 54738738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

برگزاری نشست انجمن کتابخانه های عمومی عمادشهر لارستان

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش صحرای باغ لارستان با حضور احمد علمدار بخشدار صحرای باغ، محمد معتمدیان معاون مدیرکل و مدیریت کتابخانه های عمومی شهرستان لارستان،  عنایت اله موحدی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لارستان، شاکری رئیس شورای شهر، ارجمند مزیدی شهردار عمادشهر، کمالی پور جانشین فرماندهی حوزه مقاومت بسیج صحرای باغ، دهیار دیده بان، دانشور رییس انجمن ادبی محیا، عبدالعزیز رحیمیان و عبدالعزیز امیری از چهره های فرهنگی عمادشهر با محوریت تدوین برنامه های راهبردی ویژه خانواده ها در محل بخشداری برگزار گردید.

علموار بخشدار صحرای باغ لارستان با اشاره به سابقه طولانی تأسیس کتابخانه در عمادشهر گفت: تأسیس کتابخانه در عمادشهر در دهه هفتاد و قبل از تاسیس بخشداری و استقرار ادارات بوده است که نشان دهنده اهمیت و ارزش کتاب و کتابخوانی در عمادشهر و غنای فرهنگی مردم این شهر است.

احمد علمدار در ادامه افزود: شاید به جرات بتوان گفت در بحث سخت افزاری آنچه مورد نیاز بوده است توسط خیرین و نیک اندیشان صورت پذیرفته و همچنان هم پای کار هستند، اما آنچه باید به آن توجه نمود، در بحث نرم افزاری و افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

در ادامه معتمدیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر قرار گرفتن کتاب در سبد مصرفی خانوارها بیان داشت: وظیفه ما به عنوان مسئول محقق ساختن این هدف برای رسیدن به نقطه ای است که کتاب در سبد مصرفی خانوار قرار گیرد.

وی افزود: آنچه موجب پیشرفت در کشورهای توسعه یافته گردیده است، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است و کتاب جز جدایی ناپذیر زندگی آن هاست و ما هم باید با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به این هدف مهم نایل شویم، اما برای رسیدن به این هدف باید همه اعضا و دستگاه های متولی همکاری نمایند وگرنه نهاد کتابخانه ها و اداره فرهنگ و ارشاد به تنهایی قادر به انجام این رسالت نخواهند بود.

عنایت الله موحدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان نیز با اشاره به حضور چهره های فرهنگی کشوری در بخش صحرای باغ، قدردانی و ارج نهادن به تلاش ها و خدمات این عزیزان را مهمترین عامل در توسعه و رشد فرهنگی جامعه دانست.

شهردار عمادشهر توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش تمامی ادارات و اعضای انجمن برای بهتر برگزار شدن برنامه ها دانست و آمادگی خود جهت کمک به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی با همکاری ادارات عضو انجمن بویژه در بین نسل نوجوان و دانش آموز را اعلام نمود.

در این جلسه در خصوص توسعه کتابخانه عمومی معرفت عمادشهر و روستای گاوبست، تاسیس کتابخانه عمومی در روستای دیده بان و برگزاری نشست ها و برنامه های فرهنگی ویژه خانواده ها توسط کتابخانه عمومی و انجمن های ادبی عمادشهر در سطح بخش صحرای باغ بحث و تبادل نظر شد.

در پایان اعضا انجمن با حضور در روستای دیده بان از ساختمان پیشنهادی کتابخانه عمومی دیده بان بازدید و با حضور در منزل راضیه افاضل و خالو راشد انصاری از نویسندگان و فعالان فرهنگی دیده بان لارستان با اهدا لوح سپاس از تلاش های آنان در حوزه فرهنگ قدردانی نمودند.

نظر شما