شناسهٔ خبر: 54736170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری هرمزگان:

روزانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال سوخت از هرمزگان قاچاق می‌شود

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: قاچاق سوخت در این استان به بحران تبدیل شده و روزانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال سوخت از هرمزگان قاچاق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مجتبی قهرمانی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته برخی افراد اینگونه القاء می‌کردند که معیشت مردم از این طریق تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون و با ظاهر شدن آثار مخرب قاچاق سوخت این نگرش تضعیف شده و مردم هم مطالبه گر برخورد و جلوگیری از این نوع قاچاق هستند.

قهرمانی اضافه کرد: اکنون دولت و استاندار هرمزگان برای مقابله با این پدیده پای کار هستند و پیشگیری، مقابله و سیاستگذاری برای موفقیت در این زمینه باید به صورت همزمان وجود داشته باشد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان افزود: یکی از آثار مخرب قاچاق سوخت مالی است و از بین رفتن افراد در تصادف با خودروهای سوخت بر اثر دیگر این پدیده است و اخیراً تصادف‌ها و سوختن افراد در تصادف با این خودروها را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد:‌ ۴۳ نفر در تصادف با این خودروها از بین رفتند و آسیب مهم‌تر این پدیده ایجاد تضاد و فاصله طبقاتی است به گونه‌ای که در یک روستا فردی که در زمینه قاچاق سوخت فعالیت می‌کند میلیاردر شده و فرد دیگری که وارد عرصه قاچاق سوخت نشده در همان شرایط مانده است.

قهرمانی عنوان کرد: همچنین نوجوانان و جوانان به جای اینکه به تحصیل بپردازند و به فکر آینده خود باشند وارد این عرصه شده‌اند درحالی که هرمزگان در آینده به نیروهای ماهر و متخصص نیاز دارد.

بنا به گفته رییس کل دادگستری هرمزگان، اگر این روند ادامه یابد ظرف چهار تا پنج سال آینده در استان نیروی متخصصی نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: حجم کار به اندازه‌ای است که با همه اقدام‌های انجام شده نمی‌توانیم به خود نمره قبولی بدهیم و معتقدیم علاوه بر برخورد بایستی پیشگیری و سیاستگذاری هم همزمان انجام شود.

قهرمانی اضافه کرد: می‌توان این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و این افراد را در حوزه بانکرینگ سوخت بکار گرفت و به جای اینکه درآمد در جیب ۴۰ تا ۵۰ نفر سر شبکه برود منفعت آن به همه مردم برسد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: برای این کار پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر سوخت یارانه ای گازوییل، این سوخت به قیمت آزاد هم در استان عرضه شود.

نظر شما