شناسهٔ خبر: 54732007 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایبنا خبر داد؛

اهدا 5851 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: در یک اقدام فرهنگی بنیاد علمی آموزشی قلم چی 5851 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کرد.

صاحب‌خبر -
خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: بنیاد علمی آموزشی قلم چی طی مراسمی با حضور رمضانعلی محسنی و حسین سرمه، نماینده بنیاد علمی و آموزشی قلم چی؛ علی آخوندیان، مدیر عامل انجمن خیرین  کتابخانه ساز استان ۵ هزار و ۸۵۱  جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد.

وی افزود: ارزش ریالی کتاب های اهدایی ۳ میلیارد ریال بوده و شامل منابع کمک آموزشی و کودک از انتشارات کانون آموزش قلم چی، قدیانی، مبتکران، نردبان و پرستو  می‌باشد.

معصومی ادامه داد: کتاب های اهدا شده در سطح کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی توزیع شده و پس از آماده سازي در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

این مسئول ادامه داد: پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» از طرح‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌های عمومی اجرا می شود.

معصومی بیان کرد: بر این اساس، مردم و خیرین می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی، کتاب‌های خوانده‌شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

وی همچنین با عنوان این مطلب که یک جامعه آگاه، از وجود انسان‌های آگاه تشکیل می‌شود و اگر در یک جامعه همه تلاشگر و آگاه باشند، موجب می شود آن جامعه پویا باشد و در مسائل مختلف برنامه‌های متنوع در یک فضای رقابتی سالم بوجود می‌آید، افزود: این امر موجب پیشرفت آن جامعه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: این اقدام تنها به عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی نیست و باید همه دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم در این امر پسندیده یاریگر مجموعه کتابخانه‌های عمومی باشند.

نظر شما