شناسهٔ خبر: 54703270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار فارس: بخشی از طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده شهرها اجرا شود

شیراز - ایرنا- استاندار فارس، بافت فرسوده را زمینه‌ای مناسب برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن دانست و افزود: ۳۰ درصد از سهمیه ۲۶۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن استان را می توان در این بافت اجرا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمدهادی ایمانیه، روز سه‌شنبه در جلسه بازآفرینی شهری فارس در شیراز افزود: تسهیلات ۶۰۰ میلیونی برای بازآفرینی بافت اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) پرداخت خواهد شد و شهرداری نیز در بافت تاریخی تخفیف ۱۰۰ درصدی اعمال خواهد کرد.
وی ادامه داد: باید نهضت مقایسه‌ای بین شهرستان‌ها ایجاد شود تا هم شهرداران و هم فرمانداران رصد و رتبه‌بندی شوند.
او اضافه کرد: هر انبوه‌سازی که وارد جهش ملی مسکن می‌شود باید بپذیرد که بخشی از ساخت و ساز را در بافت فرسوده انجام دهد تا با این اقدام هم بازسازی منطقه و هم انگیزه برای اسکان در این محیط ایجاد شود.
استاندار فارس: بخشی از طرح نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده شهرها اجرا شود
وجود ۶ هزار هکتار بافت تاریخی، فرسوده و حاشیه ای در فارس
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز با بیان اینکه بافت‌های تاریخی، فرسوده و حاشیه‌نشینی این استان ۶ هزار هکتار مساحت دارد گفت: این میزان ۱۰ درصد کل مساحت محدوده‌های شهری را در ۱۲۰ شهر استان شامل می‌شود.
محمود رضایی افزود: امروز شاهد هستیم که سرعت فرسودگی از بازآفرینی بیشتر شده و که ضرورت دارد مساله بازآفرینی روز به روز به شکل جدی‌تری دنبال شود.
وی ادامه داد: نظم دهی به بافت‌نشینی و قانونمندی تملک در حریم شهرها باید رخ دهد تا بازآفرینی راحت‌تر انجام شود و با توجه به تعریف پروژه‌های محرک توسعه در این مناطق، این مهم نیاز است که تقویت شد.
او اضافه کرد: نیاز است که به لحاظ اعتباری در زمینه بازآفرینی کمک شود و  مردم هم باید به بازآفرینی کمک کنند و پروژه‌های محرک توسعه سرعت بگیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در برخی از مناطقی که طرح نهضت ملی مسکن با بازآفرینی تلفیق می‌شود باید امتیازات بهتری داده شود و تسهیلات با نهضت ملی منطبق باشد.
رضایی، بر لزوم بازگشت منابع بازآفرینی به استان تاکید کرد و افزود: اگر این منابع استانی شود امکان استفاده بهتر وجود دارد.

نظر شما