شناسهٔ خبر: 54671968 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

به کارگیری ۸۰ تیم عملیاتی هلال احمر کرمانشاه در ستاد امداد و نجات اربعین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت : ۸۰ تیم عملیاتی هلال احمر کرمانشاه در ستاد امدادونجات اربعین به کارگیری می‌شوند.

صاحب‌خبر -

فرزین معتمدی گفت : قرارگاه مرز خسروی به ۱۰ آمبولانس، چهار موتور آمبولانس، ۲ خودروی ارتباط مخابراتی مجهز می‌شود و تیم‌های توانایی خواهران که تیم‌های عملیاتی خانم‌ها بوده در قرارگاه عملیاتی مرز خسروی و در شهرستان قصرشیرین مستقر می‌شوند و در اربعین ۸۰ تیم عملیاتی به کار گرفته می‌شود.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در امداد هوایی ۲ فروند بالگرد به کرمانشاه اختصاص داده می‌شود که یک فروند آن در اختیار کرمانشاه است و دیگری در تلاش هستیم تا از سازمان امداد و نجات دریافت شود و یکی از آن‌ها در کرمانشاه و دیگری در مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین مستقر می‌شود.

در ایام اربعین در استان کرمانشاه تمام وظایفی که به امداد و نجات مربوط باشد برعهده جمعیت هلال احمر کرمانشاه بوده که کارگروه امداد و نجات با کل اعضا تشکیل و وظایف دستگاه‌های عضو کارگروه مشخص و به آن‌ها ابلاغ می‌شود.

در صورت وجود موانع و مشکلات برای دستگاه‌های عضو کارگروه با مشورت و هم‌فکری موانع برطرف شده و سعی بر آن است تا قبل از موعد شروع اقدامات اصلی ستاد مدیریت و ساماندهی زائرین اربعین حسینی که در شهریورماه امسال است تمامی هماهنگی‌ها به بهترین شکل انجام شود.

 در بحث امداد و نجات، کل پایگاه‌های ورودی استان کرمانشاه که یکی از شهرستان کنگاور بوده و از طرف دیگر نیز قزانچی ورودی استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی است و همچنین در خروجی استان کرمانشاه که از شهرستان اسلام آباد به سمت مهران است پوشش امدادی مسیر بر عهده جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه است.

تعداد پایگاه‌ها در ورودی و خروجی استان کرمانشاه افزایش داده می‌شود و پایگاه‌های امدادی موقت نیز مستقر شده و به انواع تجهیزات مورد نیاز امداد و نجات نیز مجهز می‌شوند و آمبولانس و خودرو‌های نجات نیز افزایش پیدا می‌کنند.

اسکان بر عهده ستاد عتبات عالیات بوده که مسئولیت اسکان و تغذیه زائرین را بر عهده دارد، اما در صورت وقوع موارد اضطراری در مرز و یا وجود حادثه غیرمترقبه برای اسکان اضطراری آمادگی ارائه خدمات را داشته و با تشخیص و دستور استاندار کرمانشاه نیز جمعیت هلال احمر کرمانشاه در زمینه‌های دیگر هم آمادگی خدمت‌رسانی را دارد.

 در اربعین امسال ۴۰ دستگاه آمبولانس، ۳۰ دستگاه خودرو کمک‌دار، چهار تیم واکنش سریع، یک تیم در کرمانشاه و سه تیم نیز در مرز خسروی و شهر قصرشیرین مستقر می‌شود که تیم‌های عملیاتی ویژه بوده و برای امدادرسانی در حادثه آمادگی دارند و اتوبوس آمبولانس هلال احمر نیز آمادگی خدمت رسانی را داشته و اگر در خارج از مرز نیاز به کمک جمعیت هلال احمر باشد در صورت صلاحدید مسئولین ارشد استان امدادرسانی توسط هلال احمر کرمانشاه انجام می‌شود .

نظر شما