شناسهٔ خبر: 5465798 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بزرگ‌ترين عمليات آزادسازي «الرمادي» در «حصيبه» كليد خورد

فارس

بسيج ‏ ‏مردمي عراق از آغاز بخش دوم آزادسازي الرمادي و در واقع بزرگ‌ترين بخش اين عمليات خبر داد تا شمارش ‏معكوس ‏براي آزادسازي شهر الرمادي شروع ‏شود.

صاحب‌خبر -
بسيج ‏ ‏مردمي عراق از آغاز بخش دوم آزادسازي الرمادي و در واقع بزرگ‌ترين بخش اين عمليات خبر داد تا شمارش ‏معكوس ‏براي آزادسازي شهر الرمادي شروع ‏شود.
به گزارش فارس، يك منبع عاليرتبه در داخل فرماندهي بسيج مردمي عراق، از آغاز بزرگ‌ترين عمليات آزادسازي ‏‏«الرمادي» از ‏بخش «حصيبه» در شرق عراق خبر داد. ‏وي كه خواست نامش فاش نشود، گفت: اين عمليات با فرماندهي نيروهاي واكنش سريع تحت فرمان «سرايا السلام» (وابسته ‏به ‏جريان صدر) و رزمندگان بسيج مردمي(حشد الشعبي) آغاز و انجام خواهد شد. ‏ ‏«حيدر العبادي» نخست وزير عراق، در 25 مي‌گذشته اعلام كرد: آزادسازي الرمادي تنها چند روز طول خواهد كشيد، ‏عمليات ‏آزادسازي استان «الانبار» در پنجم خرداد جاري كليد خورد. ‏ پس از فرمان آغاز عمليات آزادسازي استان الانبار نيروهاي عراقي با حمايت نيروهاي داوطلب مردمي ‏و عشايري حومه شهر ‏الرمادي را پاكسازي كرده و در اطراف اين شهر كليدي مستقر شده بودند تا فرمان ‏حركت به سوي الرمادي صادر شود. ‏ در همين راستا ناصر الغنام، فرمانده عمليات الجزيره و الباديه در عراق اعلام كرد: تجهيزات نظامي ‏گسترده‌اي به پايگاه ‏عين‌الاسد و شهر البغدادي در شمال الرمادي رسيده است تا نيروهاي عراقي بتوانند با ‏تروريست‌هاي داعش مقابله كنند. ‏ سعد معن، سخنگوي عمليات بغداد نيز از كشته شدن دهها داعشي در الانبار و آزادسازي مناطقي در ‏شمال شهر الكرمه خبر داد. به ‏گفته سعد معن، نيروهاي عراقي موفق شدند به سوي مناطق تحت كنترل ‏داعش پيشروي كرده و 155 بمب را خنثي كنند. ‏ نيروهاي مردمي اعلام كردند محاصره داعش در غرب الدجيل و ديگر مناطق شمالي صلاح‌الدين ‏منجر به فروپاشي خطوط ‏دفاعي داعش در اين مناطق شده است. ‏ فرماندهي عمليات الانبار اعلام كرد: عمليات بزرگ آزاد‌سازي الرمادي از منطقه حصيبه شرقي ‏آغاز شده است. ‏ به گزارش خبرگزاري صدا وسيما از بغداد، منطقه حصيبه شرقي در هفت كيلومتري شهر الرمادي واقع ‏است و نيروهاي داوطلب ‏مردمي و نظاميان عراقي در حال حاضر با استقرار در اين منطقه درپي حمله ‏گسترده به مركز الرمادي هستند. الرمادي از چند جهت ‏در محاصره كامل قرار دارد. ‏ از سوي ديگر سرلشكر ناصر الغنام فرمانده عمليات الجزيره و الباديه استان الانبار اعلام كرد: يگان‌‏هاي مختلفي از ديشب براي ‏پشتيباني اين نيروها به مناطق بغدادي و حديثه در شمال غربي الرمادي ‏رسيدند و آماده پاكسازي استان الانبار از تروريست‌هاي داعش ‏هستند. ‏ خبرها از منطقه ثرثار در شمال شهر الرمادي نيز حكايت از آن دارد كه اين منطقه پس از حمله ‏نيروهاي امنيتي و مردمي به طور ‏كامل پاكسازي شد و تحت كنترل اين نيروها قرار دارد.

  امريكا: به العبادي كمك مي‌كنيم نه ايران ‏

فرستاده ويژه رئيس‌جمهور امريكا در به اصطلاح ائتلاف بين‌المللي مقابله با داعش بازهم با طفره ‏رفتن از توضيح كم ‏كاري‌هاي ‏امريكا براي حفظ عراق در برابر داعش، موضع تكراري رد همكاري ‏امريكا با ايران را گرفت تا بازي رسانه ‏اي غرب براي ‏ايجاد شائبه همراهي ايران با امريكا عليه ‏مسلمانان را همچنان زنده نگه دارد. جان الن در مصاحبه با ‏شبكه فرانس 24 در ‏مقابل واكنش به اين ادعا كه برخي شبه‌نظامياني كه امريكا از آنها حمايت مي‌كند، قوياً و شديداً توسط ‏ايران حمايت مي‌شوند، ‏گفت: ‏‏«ما در حال حمايت از اين شبه‌نظاميان نيستيم. بخشي از شبه نظاميان شيعه وجود دارند كه از ‏‏‏مدت‌ها قبل با ايران پيوند داشته‌اند اما ‏آنها بخش بزرگي نيستند.» الن افزود: «تعدد و فراواني شبه نظاميان شيعه در صحنه مبارزه به خاطر فراخواندن(جهاد) سال گذشته ‏آيت الله علي ‏‏سيستاني از ‏همه عراقي‌هاي وفادار به پرچم عراق براي مقابله با داعش بوده است، البته ‏عناصري از شبه نظاميان شيعه در ‏‏آزادسازي تكريت ‏به رهبري ارتش عراق حضور داشتند. ائتلاف از ‏دولت عراق خواسته بود شبه‌نظاميان بخشي از ‏‏نيروهاي امنيتي عراق ‏باشند.» ‏ اين مقام امريكايي در ادامه ادعا كرد:ممكن است برخي شبه‌نظاميان شيعه در صحنه ميداني باشند اما ما از آنها حمايت ‏نخواهيم ‏كرد و ‏در اين فرآيند از ايران حمايت نخواهيم كرد، بلكه ما به دنبال كمك به ‏حيدرالعبادي و نيروهاي امنيتي ‏عراق براي ‏آزادسازي ‏الرمادي و الانبار هستيم.

برچسب‌ها:

نظر شما