شناسهٔ خبر: 54637777 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تداوم پس لرزه‌ها در بندرچارک؛ ترس از زلزله مردم را از خانه‌ها فراری داد

وقوع پس لرزه‌های متعدد در بندرچارک سبب شده تا بسیاری از مردم شب و حتی در طول روز دل و جرات ماندن در خانه‌های خود را نداشته باشند.

صاحب‌خبر -

ساعت ۱۰:۳۶ چهارشنبه هفته گذشته (۲۵ خرداد) بود که زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۲ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین بندر چارک از توابغ بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه در غرب هرمزگان را لرزاند.

این زلزله در بسیاری از مناطق غربی استان از جمله جزیره کیش و بخش جناح شهرستان بستک هم احساس شد.

این زمین لرزه  خسارت جانی نداشت و تنها دو نفر در حین فرار دچار مصدومیت جزئی شدند.

بر اساس اعلام مدیریت بحران هرمزگان، میزان خسارت به منازل مسکونی هم جزئی بوده است.

بیشتر بخوانید

از آن روز تاکنون چندین زلزله بالای ۴ ریشتر و ده‌ها پس لرزه زیر ۴ ریشتر منطقه چارک را به لرزه در آورده و سبب ترس و نگرانی مردم شده است.

ترس از پس لرزه‌ها سبب شده تا بسیاری از ساکنان بندر چارک و جزیره کیش شب‌ها و حتی در طول روز جرات ماندن در خانه‌های خود را نداشته باشند و حضور در بوستان ها، سالن‌های ورزشی و خیابان‌ها را به ماندن در منازل خود ترجیع بدهند.

گرمای شدید هوا در هرمزگان باعث شده تا مردم از زندگی در چادر و کمپ‌های هلال احمر خودداری کنند و بیشتر در فضای باز بوستان‌ها روز و شب خود را سپری کنند.

این روز‌ها مردم بندر چارک از فعال شدن گسل در این منطقه نگران هستند، اما به گفته کارشناسان مرکز لرزه نگاری کشور، تعداد بالای زمین لرزه و پس لرزه و آزاد شدن انرژی زمین در این منطقه، احتمال وقوع زمین لرزه شدید را کاهش داده است.

نظر شما