شناسهٔ خبر: 54635274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح آموزشی نجات آب در مدارس استان همدان

سومین دوره آموزشی طرح ملی دانش آموزی نجات آب در مدارس سراسر استان همدان اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان همدان سومین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) از شهریور ۱۴۰۰، در مدارس سراسر استان آغاز شد و بیش از ۳۲ هزار دانش آموز پایه اول متوسطه، آموزش‌های این طرح را فرا گرفتند.

علی پرند افشار گفت: در مجموع حدود یک هزار اثر از دانش آموزان ۳۱۴ مدرسه، در ۱۱ منطقه آموزش پرورش استان، به دبیرخانه سومین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) استان همدان ارسال شد.

از این تعداد اثر ارسال شده، ۲۰۰ اثر در بخش‌های مختلف، به مرحله پایانی راه یافت و در مجموع ۳۴ اثر موفق به کسب رتبه برتر شدند.

او گفت: در آیین پایانی این طرح از ۳۴ اثر برگزیده در ۹ گرایش، نقاشی، روزنامه دیواری، عکاسی، تولید محتوای الکترونیکی، مقاله، داستان نویسی، نامه نویسی، گزارش نویسی و نقاشی روی سفال با اهدا لوح و هدایای ارزنده، قدردانی می‌شود.

آیین پایانی سومین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) ابتدای تیرماه، همزمان با هفته صرفه‌جویی با قدردانی از برگزیدگان برگزار می‌شود.

هدف از اجرای این طرح نجات آب‌های زیر زمینی است تا برداشت از این منابع آبی، در شهرها، روستا‌ها و در بخش کشاورزی مدیریت شود.

ارزان‌ترین، موثرترین و ماندگارترین مسیر برای ارتقا شاخص‌های حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه آب، بهره‌گیری از توان و ظرفیت مدارس است.انتظار می‌رود دانش آموزان همه مناطق استان با مشارکت فعال خود، مسئولان شرکت آب منطقه‌ای را در دستیابی به اهداف این طرح یاری کنند.

طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) سه سال است که در سطح مدارس استان با هدف نجات آب‌های زیر زمینی برگزار می‌شود که دومین دوره این طرح با مشارکت بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز و معلم، با معرفی برگزیدگان شهریورماه سال ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد.

این طرح با مشارکت، شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی استان همدان برگزار شده است.

نظر شما