شناسهٔ خبر: 54619456 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انعقاد تفاهم نامه ساخت ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فارس

تفاهم نامه ساخت بیش از ۵ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در فارس بین هلدینگ ره آورد سازندگی آزادگان با اداره کل راه و‌شهرسازی استان منعقد شد.

صاحب‌خبر -

محمود رضایی معاون هماهنگی استانداری فارس در خصوص کاهش هزینه‌های ساخت، کاهش مدت زمان ساخت و کیفیت ساخت به هلدینگ رسا تاکید کرد.

او گفت: با توجه به تجربه ساخت مسکن مهر آن هم در وسعت زیاد در استان قطعا در ساخت نهضت ملی مسکن بهتر خواهیم بود و انتظار داریم تمام ایراداتی که در پروژه‌های مسکن مهر داشته‌ایم در نهضت ملی برطرف شود.

رضایی به تجربه‌های خوب هلدینگ رسا در پروژه‌های بزرگ کشور اشاره و گفت: در بحث کیفیت و استفاده از تکنولوژی‌های ساخت و در بحث سریع سازی و ارزان سازی با توجه به تجربه‌های موفق هلدینگ رسا در کشور امیدواریم این موارد به خوبی اجرا شود.

معاونت هماهنگی أمور عمرانی استانداری فارس در خصوص استفاده از ظرفیت‌های استان در احداث ۵۵۰۰ واحد در استان گفت: استفاده از ظرفیت‌های استان از نکات مهم مد نظر ماست، ما در بحث نظام مهندسی جزء نظام مهندسی‌های اول کشور هستیم و تولید کنندگان خوبی در بحث مصالح و متریال لوازم بهداشتی ساختمان در استان داریم که در سطح کشور بسیار مطرح هستند.

رضایی همچنین گفت: نیرو‌های ماهر کاری که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های حرفه‌ای دیده‌اند نیز در این زمینه آماده همکاری با هلدینگ رسا برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن هستند.

او با اشاره به تفاهم نامه‌ای که قبلا با هلدینگ رسا امضاء شده، گفت: ما تفاهم نامه احداث ۲۵ هزار واحد با هلدینگ رسا منعقد کرده‌ایم که ۵۵۰۰ واحد آن به زودی آغاز می‌شود و ما بقی هم انتظار داریم قرارداد ساخت آن‌ها به زودی بسته شود.

محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: از تعداد ۵۵۰۰ واحد ۴ هزار واحد مربوط به شهر جدید صدرا و هزار واحد مربوط به شهر کازرون و ۵۰۰۰ واحد نیز مربوط به شهر جهرم است.

او گفت: از تعداد ۴۱۷ هزار نفر که برای طرح نهضت ملی مسکن در فارس ثبت نام کرده‌اند تا کنون ۱۲۵ هزار نفر تایید شده‌اند و ما برای آن‌ها باید ۱۲۵ هزار واحد بسازیم.

دبیر شورای مسکن فارس گفت: از تعداد ۱۲۵ هزار واحد ۷۰ هزار واحد در شیراز و صدرا و ۲۸ هزار واحد در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر و ۲۷ هزار واحد در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر باید احداث کنیم.

طالبان گفت: ۲۶۰۰ هکتار زمین برای احداث طرح نهضت ملی مسکن تا کنون تامین شده و مراحل اخذ مجوز‌های لازم را طی می‌کند.

او گفت: تا کنون در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر زمین به تعداد ۹۱۳۲واحد تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان سازنده تحویل شده زمین برای احداث و حدود ۱۹ هزار واحد مراحل قانونی را طی کند به زودی تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌شود.

محمد گلاب کش، مدیرعامل هلدینگ رسا نیز در این مراسم گفت: نگاه ما به پروژهپهایمان یک نگاه ملی است و آمادگی داریم در نقاط محروم و در بحث محرومیت زدایی در تمام نقاط استان فارس کار کنیم.

او گفت: تمام تلاشمان این است که پروژه‌ها را به موقع و با همان مبلغ اولیه و با استفاده از مهندسی ارزش به اتمام برسانیم.

مدیرعامل هلدینگ رسا گفت: هلدینگ رسا هم اکنون در کشور ۸۵ هزار واحد در حال ساخت دارد و تمام سهام این هلدینگ مربوط به آزادگان سرافراز کشورمان هست.

نظر شما