شناسهٔ خبر: 54588790 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

بهترین بازی‌ها با سرسخت‌ترین حریفان را از فدراسیون خواسته بودم

اسکوچیچ: اینقدر انتقاد منصفانه نیست

صاحب‌خبر -
تیم‌ملی فوتبال کشورمان پس از برگزاری اردویی 12روزه در دوحه قطر و برگزاری یک بازی دوستانه مقابل الجزایر که با برتری 2-1 حریف به اتمام رسید، ساعت 22:30 دوشنبه شب وارد ایران شد. البته از جمع نفرات حاضر در این اردو، اللهیار صیادمنش و امیر عابدزاده همراه تیم‌ملی به تهران نیامدند و مستقیم به انگلیس و اسپانیا رفتند. امید ابراهیمی هم در قطر ماند و همراه سایر بازیکنان به ایران بازنگشت. ضمن اینکه حمید استیلی، مدیر تیم‌ملی هم در کاروان ایران حضور نداشت و قرار شد دیرتر از سایر نفرات به ایران بازگردد. دراگان اسکوچیچ پس از بازگشت تیم‌ملی در جمع خبرنگاران گفت:«برای برگزاری این اردو مشکلات زیادی وجود داشت. همان طور که  شاهد بودید، سعی کردیم شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که بتوانیم در قطر اردو بزنیم.» سرمربی تیم‌ملی درمورد بازی با الجزایر عنوان کرد:«این بازی یک مسابقه دوستانه بود. بهانه‌ای نیست، اما مشکلاتی که در این اردو داشتیم کار را برای ما خیلی سخت کرد. قطعاً از این بازی  و همچنین از نیمه اول اصلاً راضی نیستم و در نیمه دوم نیز اشتباهات بچه‌گانه‌ای انجام دادیم. به تیم الجزایر تبریک می‌گویم اما فکر می‌کنم ما به خودمان باختیم.» او ادامه داد:«برای برنامه فیفا دی بعدی از فدراسیون خواسته‌ام از امروز تلاش‌های خود را آغاز کند. امیدوارم از درسی که گرفته‌ایم به‌خوبی استفاده کنیم و برخی اتفاقات دیگر تکرار نشود. در اردوی قطر مشکلات زمین تمرین هم داشتیم اما دید ما روبه آینده است. در آن 15روز بازیکنان خیلی پرشور و مشتاق بودند و این نکته مثبتی برای ما بود.» اسکوچیچ درمورد انجام صحبت‌های خصوصی با برخی بازیکنان به دفاع از خود پرداخت و گفت: «این امری عادی است که یک سرمربی بخواهد با بازیکنانش صحبت کند. اگر درمورد منتقدان هم بپرسید من اولین منتقد خودم هستم. در این بازی 5بازیکن که 2نفر از آنها مدافعان آخر ما بودند را دراختیار نداشتیم اما می‌دانید که نام این مسابقه بازی‌های دوستانه است و فکر می‌کنم اینقدر انتقاد منصفانه نیست. نباید فراموش کنیم که ما سریع‌ترین صعود به جام‌جهانی را در تاریخ آسیا داشتیم.» او درمورد استفاده از امید نورافکن در 2 پست مختلف چنین توضیح داد:«تشخیص من این بود. اگر شما بودید چه کسی را انتخاب می‌کردید؟ من مربی‌ام و تشخیص دادم که این کار را انجام بدهم. من همان مربی‌ای هستم که وقتی این تیم کمترین شانس را برای صعود به جام‌جهانی داشت، هدایت آن را برعهده گرفتم و به قطر صعود کردیم. نمی‌خواهم تک به تک از بازیکنان نام ببرم. وقتی می‌بریم تمام تیم نقش داشتند و وقتی می‌بازیم هم همه تأثیرگذار بودند.» سرمربی تیم‌ملی درخصوص لغو بازی با اروگوئه یادآور شد: «برایم منطقی نبود که 22ساعت سفر کنیم تا یک بازی انجام دهیم. در این شرایط چند روز را فقط در سفر از دست می‌دادیم. در برنامه‌ای که به فدراسیون داده بودم، بهترین بازی‌ها با سرسخت‌ترین حریفان بود که ترجیحاً تشابهی با حریفان ما در جام‌جهانی داشته باشند. اگر اردوی کانادا هم برگزار می‌شد برایم راضی‌کننده بود، چون 2 بازی انجام می‌دادیم و قرار بود بازی سوم را هم برگزار کنیم. اگر قرار بود در کانادا هم یک بازی داشته باشیم، با آن هم مخالفت می‌‌کردم. موضوع به همین سادگی است.»
حاج‌صفی: برکناری اسکوچیچ به صلاح نیست
احسان حاج‌صفی کاپیتان تیم‌ملی در مورد شرایط این تیم گفت:«مشکلات زیاد است ولی یک جلسه خیلی خوب با وزیر ورزش و جوانان داشتیم و به ما قول داد شرایط را بهتر می‌کند. یک فیفا دی خیلی خوب را از دست دادیم. می‌توانستیم 4-3 بازی انجام بدهیم اما کمی مشکل سیاسی پیش آمد و نتوانستیم بازی‌هایی که دوست داریم را انجام بدهیم. ما سریع‌ترین صعود را به جام‌جهانی داشتیم اما هیچ عزیزی از این تیم حمایت نکرد.» او درباره دیدار با الجزایر عنوان کرد:«بازی خوبی بود اما خودمان قبول داریم که واقعاً بدترین بازی تیم‌ملی را انجام دادیم. نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم. واقعاً خیلی بد بودیم و درس‌های زیادی از این بازی گرفتیم. در اردوی بعد صددرصد نقاط ضعفمان را برطرف می‌کنیم و قول می‌دهیم شرایط‌مان برای جام‌جهانی بهتر شود.» حاج‌صفی در مورد انتقادات زیادی که از اسکوچیچ می‌شود، چنین واکنشی داشت: «به شخصه معتقدم چون حدود 5ماه به جام‌جهانی مانده، نمی‌توانم قبول کنم الان کادرفنی را برکنار کنیم. البته این مسأله بازهم بستگی به نظر فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش و جوانان دارد و ما بازیکنان تصمیم‌گیرنده نیستیم اما نظر شخصی‌ام این است که به صلاح تیم نیست.»
جهانبخش: نمی‌توانم جزئیات جلسه با وزیر ورزش و جوانان را بگویم
علیرضا جهانبخش دیگر کاپیتان تیم‌ملی هم گفت:«زمان زیادی تا جام‌جهانی نداریم و همه دوست دارند شرایط هر روز بهتر شود. اگر اکنون حرفی بزنم کلیشه‌ای خواهد بود و مجبورم درخصوص امکانات، شرایط و بازی‌های دوستانه صحبت کنم که همه از آنها خبر دارند.» او درخصوص جلسه با وزیر ورزش و جوانان پاسخ داد:«همه باید دست به دست هم بدهیم تا تیم‌ملی نتیجه بگیرد. وظیفه همه است که کمک کنند. وقتی بحث جام‌جهانی مطرح می‌شود کار از بازیکن و کادرفنی و فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان هم بالاتر می‌رود. کل کشور باید کمک کنند تا در جام‌جهانی شرایط مناسبی داشته باشیم. نمی‌توانم وارد جزئیات شوم. صحبت‌هایی مطرح شده و امیدوارم وعده‌ها عملی شود.»
آزمون: وقت این نیست بر سر هم بکوبیم
سردار آزمون مهاجم تیم‌ملی هم درخصوص اردو در قطر با کنایه صحبت کرد و گفت:«اردوی خوبی بود. از بزرگان فدراسیون در این مورد بپرسید. تیم نباید الان به حاشیه برود. باید از سرمربی و بازیکنان حمایت کنید.» او درخصوص بازی با الجزایر عنوان کرد: «بازی خوبی نبود اما خیلی چیزها می‌توانیم از آن یاد بگیریم. الان زمان این نیست که بر سر هم بکوبیم. باید رفتار خیلی حرفه‌ای درقبال این بازی داشته باشیم. امکان دارد یک روز بد و یک روز خوب باشید، این جزئی از بازی است. بعد از چند ماه وقتی بازی نمی‌کنیم، اولین بازی برایمان سخت می‌شود. ما نمی‌توانیم به گذشته برگردیم و باید به آینده نگاه کنیم.»

نظر شما