شناسهٔ خبر: 54567874 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شبیه‌سازی فینال استانبول؛

صعود به جام جهانی با عجیب‌ترین واکنش ممکن (عکس)

تیم ملی استرالیا به شکلی به یادماندنی جواز حضور در جام‌جهانی قطر را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، استرالیا که در گروه B مقدماتی جام جهانی در آسیا پس از عربستان و ژاپن در رتبه سوم قرار گرفته بود برای رسیدن به قطر ابتدا از سد امارات تیم سوم گروه A گذشت و سپس به نماینده آمریکای جنوبی یعنی پرو برخورد کرد.

در دیداری که موقعیت های کانگوروها بیشتر از حریف سخت‌کوششان بود اما زور دو تیم به یکدیگر نرسید تا کار به وقت اضافه و پس از آن ضربات پنالتی کشیده شود.


نقطه عطف این بازی به همین سکانس پنالتی ها بر می‌گردد؛ جایی که سرمربی تیم‌ملی استرالیا یعنی گراهام آرنولد در دقیقه ۱۲۰ یک تصمیم غیرمنتظره گرفت و‌ مت رایان، گلر سوسیداد را از زمین بیرون کشید و اندرو ردماین را به جای او به زمین آورد.

اولین پنالتی استرالیا توسط مارتین بویل از دست رفت و‌ نزدیک بود کار برای نماینده آسیا به اتمام برسد تا این که لوییز ادوینکولا پنالتی سوم پرو را از دست داد تا همه چیز مساوی شود.

 

 

 

 

 

 

پنالتی های دو تیم در حال گل شدن بود تا این که نوبت به ضربه آخر پرو رسید و اینجا بود که ردماین وارد عمل شد. ردماین در کالبد یرزی دودک گلر لیورپول در فینال معروف استانبول ظاهر شد؛ تاریخ از یاد نمی برد که دودک‌ با رقص پای عجیب و‌ غریبش طوری تمرکز آندری شوچنکو را بر هم ریخت که ستاره اوکراینی میلان ضربه پنالتی‌اش را درست به جایی زد که دروازه‌بان لهستانی لیورپول انتظار داشت.

 

 

 

رقص پای ردماین حتی از دودک هم اغواگرانه تر بود و الکس والرا هم از شوچنکو دستپاچه تر؛ تا گلر استرالیا به شکل عجیب و‌ غریبی پنالتی پنجم پرو را مهار کند و ششمین تیم آسیایی را به قطر بفرستد؛ او قهرمان رقصنده مردم سرزمین تاسمانی ها لقب گرفت.

 

 

نظر شما