شناسهٔ خبر: 54539731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

حزب الله: نزدیکی ریاض-تل آویو منطقه راتهدید می کند

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان با تأکید بر اینکه مقاومت یک ضرورت راهبردی برای ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمن است، نزدیکی عربستان و رژیم صهیونیستی را تهدید مستقیم برای منطقه قلمداد کرد.

صاحب‌خبر -

به نقل از العهد، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب الله، تأیید کرد که هدف اصلی آمریکا در تنگنا قرار دادن بیشتر لبنان از نظر اقتصادی و مالی با هدف اجابت خواسته‌های رژیم صهیونیستی است.

شبخ قاووق که در مراسمی در شهر «بنت جبیل» سخنرانی می‌کرد، افزود: نجات لبنان با زد و بندهای سیاسی، برگزاری مراسم برای خودنمایی یا تلاش برای جلب رضایت آمریکا محقق نمی‌شود بلکه برعکس، تلاش برای جلب رضایت آمریکا بزرگترین مانع در مسیر حل مشکلات بوده و تسلیم اراده آمریکا شدن، باعث طولانی و عمیق‌تر شدن بحران است. تنها نتیجه‌ای که تداوم تلاش برای راضی کردن آمریکا در پی دارد، تسریع در روند فروپاشی لبنان است.

وی در ادامه افزود: لبنان پس از انتخابات پارلمانی، فرصت واقعی را برای ورود به مسیر حل و فصل مشکلات پیدا کرده است. نقشه راه با تسریع در روند تشکیل کابینه آغاز می‌شود، زیرا شرایط به گونه‌ای نیست که بتوان فرصت‌ها را از دست داد. لبنانی‌ها خسته شده اند و می‌خواهند روند نجات کشورشان تسریع شود.

این عضو ارشد حزب الله تأکید کرد: ما مجدداً آمادگی خود را برای همکاری با همه طرف‌هایی که اراده ملی و تمایل به تأمین منافع کشور را دارند، اعلام می‌کنیم و خواهان دولتی هستیم که بدون وابستگی به مواضع خصمانه آمریکا و عربستان، مسئولیت پذیری داشته باشد.

شیخ نبیل قاووق در پایان گفت: مقاومت یک ضرورت راهبردی برای ایجاد بازدارندگی در مقابل دشمن و حفاظت از میهن، عزت و ثروت آن است و ما معتقدیم که نزدیکی عربستان و اسرائیل به یکدیگر، تهدیدی مستقیم برای لبنان، فلسطین، سوریه و همه مردم شریف ماست./مهر

 

برچسب‌ها:

نظر شما